Rödbetssallad

Rödbetssallad från affären är så kletig och stabbig. Om man gör en egen så blir den både godare och lättare. Jag hade rödbetor i trädgårdslandet så jag kokade och använde dem. Eftersom de saknar den inlagda smaken så tillsatte jag vinäger och socker till salladen. Det blev fortfarande ingen inlagd smak men en vansinnigt god sallad med lite ny touch!

600 g inlagda hela rödbetor (ca 350 g avrunnen vikt)
1 rödlök
2 röda äpplen
1 dl majonnäs
1 dl creme fraiche/matyoghurt/gräddfil
1 msk senap
3 krm salt
1 krm nymald svartpeppar

Låt rödbetorna rinna av. Blanda majonnäs, creme fraiche, senap, salt och peppar i en bunke. Smaka av! Tärna äpplen, rödlök och rödbetor. Blanda allt. Låt stå flera timmar, helst ett dygn, innan servering.

Kommentarer
Postat av: Denise

Jag håller med dig om att köpt rödbetssallad inte är det godaste.



Detta recept brukar jag använda mig utav:

Magdas rödbetssallad

3 dl gräddfil

½ dl majonnäs

1 tsk dijonsenap

½ tsk salt

1 krm vitpeppar

4 dl fint tärnade inlagda rödbetor

2 dl fint tärnade äpplen

1 dl fint tärnade smörgåsgurka/ättiksgurka



Blanda gräddfil + majonnäs. Smaksätt med senap, salt och peppar. Blanda ner resten försiktigt. Låt stå kallt.



Så mycket godare när man gör egen rödbetssallad!

2012-01-10 @ 18:43:10
URL: http://thenice.bloggsida.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0