Gästrum á la Getingedalen

Här följer den senaste tidens byggprojekt i bildform!

Väggarna i gästrummet är målade med färgslattar från tidigare projekt.

Golvet är lutat och oljat. Den faluröda känslan får följa med in i form av taklister.

 

Även propplådan fick sig en omgång med faluröd hammarlack.

Elen har fått en översyn av Gizmo den gamle elektrikern.

 

Fönstret var i stort behov av renovering. Det blev nya foder dessutom.

 

Lampan har vi kompromissat oss fram till. Gizmo ville ha något industriellt och

jag önskade något lantligare. Den industriella designen, som jag inte hann ta kort på,

kunde också uppfattas som knarkarkvartig, väldigt ofärdig, om man frågar mig.

Med porslinshållare och textilsladd så funkar det med halogenspot. Ljuset blir iallafall väldigt fint.

 

Man måste äta mellan varven och den här dagen blev det nyskördade bondbönor.

 

Dags för inredning! Här håller sängen på att ta form.

 

Nästan färdig våningsäng.

 

I couldn't care less.

 

Fasaden får sig också en omgång. Vi upptäckte att hörnstocken var

uppäten av hästmyror så den är utbytt. Försäkringsbolaget står faktiskt

för kostnaden. Allt det vita byts ut mot falurött. Knutar, foder och,

så småningom, vindskivor.

 

Den gamla hörnstocken vägde inte så mycket längre...

 

Fasaden rivs, den gamla isolerande spånet rasar ut och nya reglar är på vägg upp.

 

Reglat, isolerat och vindpappat! Nu väntar ny fasad och lite färg.

 

Flammentanz!

 

I år blir det druvor!

 

Fortsättning följer...

 

 


Kommentarer
Postat av: Anonym

Oj vilket projekt men fint blir det. Kanske man kommer och knoppar över någon gång. Kan du inte hitta på något av den uppätna stocken. Du som är så kreativ. Vill du ha hjälp kan vi spåna i helgen.

Kram Heidi

2011-08-22 @ 18:22:43
Postat av: Linda

Hej vad det går! Jättesnyggt blir det! Riktig lillstuge känsla! Och stocken är helt otroligt ball egentligen. Inte så ball om huset hade rasat så det var en jäkla tur att ni kom på vad som behövde göras. Och på försäkringsbolaget bekostnad också! Bonus!



Jag saknar mitt hus nåt gräsligt och kommer få en dag där nästa måndag. Då ska jag plåta plåta plåta och sen lägga upp. Verkar som vi ska flytta in i bad och sov rum då. Jag har bara sett gråa väggen i badrummet på bild uan så länge. Spännade!!!



Dags att gå och jobba snart.



Kram!!!

2011-08-23 @ 16:43:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0