Progress

För var dag som går händer det nya saker i verksta'n.

Här kommer den senaste veckans framfart i fotoform!

 

Arbetsbänkar med hemsnickrat underrede. Exakt enligt mina önskemål.

 

Praktiska vägghyllor ovanför

 

Diskbänk på fönstersidan.

En del av arbetsbänken är obehandlad för att fungera som knådbänk.

Underredet ännu inte färdigmålat här.

 

Nu finns det ljus i butiken!

 

Pappas skåp kommer till nytta igen!

 

Det blir så snyggt...

 

Vattnet är inkopplat och nästan hela avloppet också.

Det fattas bara ett rör till slamavskiljaren, den vita plasthinken.

I en sån här verkstad räcker det inte med vanligt avlopp och vattenlås, det krävs grövre grejer.

 

Nykaklat!

 

Ännu en omgång hyllor monterade.

 

Drejhörna i anslutning till knådbänken.

Till höger om dörren har jag inslagningsdisk och "kontor".

 

Stolarna från mormors röda period blir fina i butiken.

Om jag lyckas förverkliga drömmen om kaffeservering så kommer de dessutom till användning.

 

Gizmos gamla bord kommer att göra sig fint under fönstret.

 

Och pappas pilasterkopia ska fyllas med godsaker inom kort!


Kommentarer
Postat av: Heidi

Wao vad läckert. Jag förstår att du är sugen på att få komma igång med en så trevlig verkstad. Jag kan verkligen se hur du sitter där och drejar och ahr utrymme och ljus. Det var ju lite trång där du satt förut. Du får ha premiärsaken du drejar som ett öppningserbjudande och då blir det ju ett minne av den stora dagen. Jag är säkert en spekulant. Gillar ju dina grejer.

2010-10-26 @ 11:41:07
Postat av: Karin

Åh så fint det blir!

2010-10-28 @ 15:36:44
URL: http://incredibleheebiejeebies.blogspot.com
Postat av: Linda

Det är bara att hålla med ovanstående. Supersnyggt. Lilla bordet och röda stolen och pappas hyllor. Jo jag tackar och kaklet visste jag inget om så det var kul att se.



Idag är jag en zombie Halloween till ära fast bara för jag är trött och hjärndöd och redo att flyga hemåt för att sedan bussa norrut för en Clintondale weekend!!! Kram kram.

2010-10-29 @ 11:32:50
URL: http://mapleavegazette.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0