Alla dessa sidor

Å ena sidan kom jag för sent till jobbet igår, jag hade glömt att jag skulle täcka upp för en semestrande kollega, å andra sidan är det en sagolik vinter med antydan till vår. Precis som sig bör i början av mars.

Å ena sidan fick jag ont på riktigt konstiga ställen när jag åkte skidor igår kväll, å andra sidan lyckades vi pricka in våra resor de enda helgerna i vinter då färjor och tåg gick enligt tidtabellen. Söndagsbarn?

Å ena sidan kommer vi att spräcka vår budget för verkstadsbygget och vi har ingen direkt plan för hur vi ska lyckas ro det hela i hamn. Å andra sidan är fem kilometer skidor bättre än noll kilometer.

Å ena sidan börjar den janssonska rastlösheten även att bli ett av Kajans karaktärsdrag, å andra sidan ska vädret fortsätta att vara vackert och vi ska bygga verkstad hela helgen. Även måndag.

Å ena sidan börjar lättjan och välfärden ta ut sin kroppsliga rätt. Tecken på detta är eksem mellan mina före detta C-kupor. Å andra sidan finns det hydrokortisonsalva och jag är en jävel på att gå ner i vikt när jag bestämmer mig för det.

Å ena sidan har vi fortfarande inte betalat förra vinterns installation av vedspisen eftersom det fattas en plåt i garderoben. Å andra sidan är det vårtermin och sådana är upphackade av skollov och vips så är det semester.

Å ena sidan har vi förbrukat de pengar som skulle gå till installationen av vedspisen, å andra sidan har de inte bett oss betala. Hur lång tid ska det gå innan vi slipper helt och hållet?

Å ena sidan har vi fortfarande en helsickes massa skottning att styra med innan vi kan bygga verkstad imorgon. Har man skaffat gård på landet har man inga sysselsättningsproblem. Å andra sidan har min sambo fått fast tjänst på Nobina och vi är frukstansvärt lättade.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0