Kajan rabblar upp och räknar ner

Nu vet jag vad det är. Nu har jag fattat varför jag är så pigg och får så mycket gjort. Det måste vara Lepigen Superstrong Synephrine. Jag blev rekommenderad att ta ett naturpreparat, ett kosttillskott för att öka ämnesomsättningen i kroppen och höja mitt låga blodtryck. Det skulle vara helt ofarligt och jag tyckte att det var värt att prova. Jag har tagit en tablett om dagen i två månader nu och fick plötsligt för mig att jag skulle läsa på burken.

 

Häpp! Där fick jag förklaringen till varför jag har mått så bra på sistone. Lepigen ger mer energi och ökad prestationsförmåga vid exempelvis träning, nattarbete eller annan ansträngande aktivitet. Motverkar fysisk och mental trötthet och stärker välbefinnandet.


Kan det vara så enkelt? I så fall ska jag äta Lepigen i resten av mitt liv. Vidare läser jag att Lepigen kan fungera som kroppens adrenalin, det innebär en ökning av blodtrycket vilket gör att blodet rusar snabbare genom kroppen. Blodet levererar syre till kroppscellerna. Kroppens celler använder oxygen och fett för att producera energi (metabolism).

 

Coolt! Men är det sunt att experimentera på det här sättet? Det verkar ju inte ge några biverkningar?

 

 

På topp?

 

Fast lite ont i ryggen har jag allt. Där kan inte Lepigen hjälpa mig tyvärr. Jag ska nog ringa Stefan på måndag. Min kroppsliga helbrägdagörare. Medelst nålar, vacuum och starka nypor har han lyckats få bort alla möjliga krämpor förut och nu är det dags igen. Ju mer jag orkar göra, desto ondare får jag i ryggen. Tre dagar med ved, en veckas fasadmålning och en helgs skruvande av gipsskivor i taket har satt sina spår.

 

Det har varit skolavslutning! Därmed går mitt jobb in i den vilsamma fasen. Lugnet efter stormen liksom. Inte för att jag någonsin har särskilt jobbigt på jobbet, nej jag valde skola med omsorg, men när sommarlovet inträder så sjunker intensiteten avsevärt. Antalet ungar, måsten och tider att passa likaså.

 

Nästa vecka innefattar en planeringsdag utan barn och fyra dagar med 15 barn. Veckan därpå innebär tre dagar med barn, de övriga två är jag ledig tack vare midsommar och en dagstur till Stockholm med mamma. En 40-årspresent. Först hade vi bokat in oss fredagen den 18 juni men så kom mamma på att det skulle vara kungligt bröllop dagens därpå och därmed kanske lite småkaos i Stockholm. Tur att hon är med i matchen. Det där bröllopet vill jag för allt i världen hålla mig på avstånd från. Måndagen den 21 juni har nog Stockholm baksmälla så då passar vi på att turista.

 

Sen börjar min S.E.M.E.S.T.E.R.

 

 

Gulltörel - en favorit i rabatten

 

 

Midsommarafton innebär ingenting för mig i år. Gizmo jobbar och jag siktar hellre på The Burning Goat Festival. Planeringen går framåt och vi går från klarhet till klarhet. Frågan är om vi får några gäster?

 

Hur gick det då för lokförar'n på sina tester i Hallsberg? Inget vidare. Nej, det föll på matematiken. Det är Gizmos svaga länk. Besvikelsen var stor under återstoden av dagen men sen reste han sig och blickade framåt. Nu har han just författat och postat nästa ansökan. Biogastekniker. Vi väntar med spänning.

 

 

Blivande biogastekniker?

 

Matteprovet var inte hans enda motgång den här veckan. Ytterligare en av Gizmos kompisar har dött. Killarna som levde hårt under 80-talet orkar inte längre än så här. Sorg är så tärande.

 

Det är helg och storm i Getingedalen. Jag passar på att dreja och läsa. Fotbollen skiter jag nästan i. Ser att väderprognosen för den kommande veckan är fin så då kan jag fortsätta mitt målande av fasaden. Och påtandet i trädgårdslanden. Och njutandet på trappan på baksidan.


Kommentarer
Postat av: Linda

Har inte läst än men det ska bli trevligt. Bonus läsning till förmiddagskaffet. Man tackar.



Nu så...



Ja mycket trist med provet och de dåliga nyheterna. Man får se sig om och vara tacksam för allt det goda i livet och det låter bra att det redan blickas framåt. Så lycka till med nya intagningsprov!



Gulltören är vacker. Den kommer jag nog ihåg från Flugis också. Väldigt målerisk i sitt nyansskifte!



Och seriöst - är det sanning i detta med homopatuppåttjacket? Skulle vara nåt för James i sånt fall, han är så trött jämt.



Kunzelmann är bra, lite för ordig men det är väl det som gör Vallgren till så smart läsning. Men trots ordflödet går det som på räls. Mest för att det är roligt. Var inte beredd på socialkommentar men det går det med. Mest har det inspirerat mig att läsa om den första och att fräscha upp mitt konstvetande.



Jag kom upp igårkväll (tog taxi rakt till Gunk Haus - det var rena rama Cheers därinne - va gött! Julie från äppelgården är bartender, vår hyresgäst Alycia är servitris, tvillingpappan Chris som bor nerför gatan står nästan alltid vid baren och så D & E naturligtvis. Har aldrig haft ett sånt stammis ställe!!) Och så det lite mindre trevliga välkomnandet i toaletten. Det fick bli trädgårdsspaden efter många peptalks och några tårar. Och nu på morgonen har jag gått mitt sedvanliga varv runt huset och konstaterat att knotweeden trivs trots gift och tigerliljorna är panget i rabatten!!



Det blev regnuppehåll så jag ska väl göra lite nytta kanske.



Kram kram!!

2010-06-12 @ 19:23:16
Postat av: Karin

Det där preparatet verkar helt fantastiskt. Vore kanske något för tant Karin också. Har du kvar några såna där örtstickor förresten? Jag har lyckats odla både basilika och timjan och tycker de är så fina! Stickorna alltså. Plantorna med iofs.

2010-06-17 @ 14:58:36
URL: http://incredibleheebiejeebies.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0