Fem till festival, tio till USA

Vi räknar ner. Och har ett späckat program. Det gäller att allt går som tänkt annars... ja vaddå? Vad kan hända? Inte ett skit. Det kommer att bli hur bra som helst ändå. Fast lite mer otillfredsställt.

För visst vore det skönt - när vi får långväga gäster på fredag, när vi har festival på lördag, när vi smälter intrycken tillsammans med alla översovande på söndag, när vi städar och packar på tisdag och när vi åker till USA nästa torsdag - att garaget har portar som går att stänga.

Det vore dessutom bra om alla inköp är gjorda, alla borden är hämtade, alla sladdar är dragna och alla tipsfrågor är skrivna. Men visst går det att ha festival ändå, oh ja, fast inte med riktigt samma avslappnade attityd.

Som om inte detta vore allt. Imorgon har jag ett gäng kursare här. I april kändes det helt rätt att skicka ut inbjuningar till keramikkurs. Idag kan jag ångra mig en smula men va fan, det blir lite extra stålars att spendera Over There.

Det sköna är att jag tror att vi kommer ro i land med flaggan i topp. Imorse klockan 07.30 stod jag på en stol i garaget och monterade garageport. Uppenbarligen är det värt att gå upp så dags, trots att man har semester, för att vara i fas inför ovan nämnda äventyr. Definitivt. Oh yes.

Vi har till och med hunnit ta några kvällsdopp i "vår" sjö. Och blogga och dricka vin och se film. Som vi, inte helt oväntat, somnade till.

Just nu har jag så enormt mycket att se fram emot. Ibland måste jag örfila mig själv för att vara mindful. Tillvaron är extremt lyxig och jag har det löjligt bra. Det hade räckt med semester men, med risk för att bli tjatig, jag ska även få sköna gäster, en födelsedagsfestival och resa till USA. Till syrran.

Nej, nu får ni fortsättningen i bilder. Ingen rast, ingen ro. Nu ska jag tvätta, göra en inköpslista och förbereda för kursen imorgon. LJUV ÄR MÖDANS LÖN.

Garageportskajan

 

Helt klart på utsidan!

 

Vi har rollat innertak...

 

...och ätit rabarberpaj

 

Festivaltältet restes...

 

...med hjälp av mina föräldrar. Sen fikade vi i skuggan under äppelträdet. Mormor fick också följa med.

 

Träbilen har stått färdigt. Och den grå Volvon är såld. Från fyra bilar till två.

 

Kajan på pensionärslunch i restaurangvagnen i Pershyttan

 

Den ena pensionären efter den andra

 

Purpurkragarna blommar som bäst...

 

...och potatisen växer fint och är redo att ätas efter USA


Kommentarer
Postat av: Linda

Tjena mittbena!



Äntligen har jag lite tid att skriva en rad. Jg är ledig i stan vilket inte händer så ofta längre så jag springa trista ärenden men kanske även smyga in (ur öken hettan) på en bio. Det saknar jag mest! Schemat är klart nu har tagit ledigt veckan 19-23 men sen ska jag jobba måndan tisdan veckan därpå. Då gör ni stan och vi ses på kvällarna eller så tar ni bilen och gör en tur norrut som mamma och pappa. Ska boka Carter idag men börjar med en natt torsdag 15:e.

Så!

Nu till tält och blommor och kvällsbad. Dom är jag avis på så det smäller. VI behöver ett vattenhål närmare huset. Ska pressa vår flummige målare på hemliga ställen.

Garaget är ju bara görsnyggt. Lycka till med att hänga dörrar här i veckan! Ni får det färdigt - det tror jag.

Purpurkragar! Vilket pang!

Det känns lite hedniskt att missa Burning Goat men det får bli nåt år när vi inte rustar som värst. Det nuarmar sig! Lycka till med all prep och HA SKITSKOJ!!!!!!



Kram kram

2010-07-08 @ 15:03:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0