Vegetarisk skagenröra

Linda visade att det visst går att göra en smarrig skagenröra utan räkor. Nu har jag provat mig fram och kommit fram till att det var ungefär så här hon måste ha gjort. Med några tillägg förstås. Jag måste ju göra min egen tolkning men jag kommer alltid att tacka Linda för att hon återinförde skagenröran i mitt liv.

Lagom till två hungriga vuxna

1 dl Creme Fraiche
3 msk majonnäs
1/2 finhackad rödlök
2-3 msk färsk hackad dill
Citronsaft från 1/3 citron
1/2 tsk pepparrot
1 kapsyl cognac
1/3 burk med röd tångkaviar (en sån där liten burk förstås)
1-2 dl sojastrimlor
1 msk buljong
salt, peppar

Koka sojastrimlorna i buljongvatten tills konsistensen påminner om räkor (ca 5 minuter). Låt rinna av i durkslag och svalna något.

Blanda Creme Fraiche, majonnäs, rödlök, dill, citron, pepparrot, cognac och tångkaviar. Tillsätt sojastrimlor och vänd runt. Smaka av med salt och peppar och justera med majonnäs, dill etc.

Perfekt som röra till bakad potatis, i crepes eller som förrätt serverad i tjusigt glas med salladsblad, citronskiva och dillvippa på toppen.

Kommentarer
Postat av: LINDA

Mums med lite cognac. Och pepparrot är bra. Det ska jag smyga i nästa omgång. Kram

2010-08-18 @ 23:46:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0