Alltså det här gååååår inte längre

Jag måste uppenbarligen sätta upp regler för mig själv. Jag tittar på alldeles för mycket TV. Det finns en anledning till att jag slängde ut TV:n på nittiotalet, när jag slapp kompromissa med någon annan. Anledningen är i allra högsta grad fortfarande aktuell.

Hej jag heter Kajsa och jag är TV-missbrukare.

  • Hädanefter ska allt TV-tittande vara planerat.
  • Jag ska på förhand ha bestämt vad jag ska se innan jag sätter på apparaten.
  • När programmet är slut ska jag stänga av.
  • Om min sambo vill titta vidare så måste jag lämna TV-rummet.
  • Jag får se högst 60 minuter TV per dag.
  • Om det är en film eller ett program som är längre än 60 minuter så får jag se klart men jag får inte byta kanal och utnyttja tiden till mer än ett program.
  • Jag får inte kringgå reglerna genom att utnyttja playfunktionerna på TV-kanalernas hemsidor.

Jag har uppenbarligen ingen TV-disciplin alls. Jag låter TV:n styra mina övriga aktiviteter vilket skapar stress eftersom jag halkar efter med sådant jag egentligen hellre vill göra eller borde göra.

Om detta utmynnar i att jag sitter alldeles för mycket framför datorn så får jag väl skapa regler även för det. Men nu tar vi en sak i taget.

Från och med NU.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0