Så glad, så glad

Jag är så glad att jag bor i Getingedalen.

När vi letade hus för snart sju år sedan tittade vi på en gård några mil väster om Örebro. För att komma dit var vi tvungna att åka över någon annans gårdsplan. Där stod en arg liten gubbe och menade att det saluförda huset var ett riktigt nerköp. Ja, sämre hus kunde man nog inte hitta. Uj uj uj vad vanskött det var. Vi förstod snabbt vad det egentligen handlade om för huset var riktigt rart och gårdsbilden var jättefin. Enskilt läge med gamla fruktträd och stor lada. Gubben ville helt enkelt inte ha folk åkandes över sin gård. Det fanns förmodligen ett servitut med i bilden.

Nu är detta ett fall för Grannfejden på TV3. Trots mitt dåliga ansiktsminne tyckte jag mig känna igen den arga lilla skäggiga gubben som är huvudperson nästa vecka. På måndag, den 26 oktober klockan 21.00.

Det blir väl Lyxfällan eller Du är vad du äter eller nåt sånt program istället för mig.

Kommentarer
Postat av: Linda

Hej! Rosemary har nu hittat sin översättnings knapp och är ditt senaste bloggfan. Jag är också glad att ni bor i Getingedalen. Lite magiskt att ni är så nära Kalltjärn av alla underbaa platser. Kram!

2009-10-23 @ 01:58:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0