Lägesrapport kolon

Golvet är färdigmålat och härdar för fullt. Mattan sträcker ut sig efter hoprullning och skakning. En gigantisk ko med minst 45 år på nacken. Min morfar fick den på sin 50-årsdag. Ryktet säger att den kommer från Sydamerika. Que pasa. Större än vanligt är den iallafall. Och skönt sliten. På sina håll helt pälslös efter 30 års nötande under soffbordet i Hjälmarbaden. Mormor och morfars sommarstuga då det begav sig. Nu i Getingedalen.

Underredet till soffbordet är sammansvetsat, söndersågat och återigen ihopsatt. En storlek kan vara så rätt men samtidigt så fel. I källaren, intill UFOt och under ett plasttäcke, brinner bordsskivan i sin plyfaform. Den som väntar på något gott får vänta.

Å så till stolarna. För att syrran inte ska behöva knipa längre så publicerar jag här en bild på en av Johansonstolarna. På fel plats än så länge.

Simhall, ko och underrede

 

Närgånget på underredet

 

Johanson med snurr



Apropå UFOt. Försäkringsbolaget tyckte visst att vi hade rätt i plastpluggsfrågan och installationmissen, jorå, men de härliga 10000 kronorna som vi skulle få av dem åts upp av

  1. självrisken på 1500 kronor
  2. 70% avdrag för sju års värdeminskning

Vi fick ut 2300 kronor av dem. Nu återstår det att se vad installationsfirman kan tänkas ersätta oss med. Livet är fullt av små spännningsmoment. Not.

Ikväll beger jag mig in till stan för en ost & kex-afton. Nykter. Jag vill kunna köra hem mig själv efteråt. Dessutom har jag fått ett återfall i mitt illamående och min yrsel. Fast jag vet varför. Imorgon är det dagen jag har velat sudda ur almanackan ändå sedan i våras. Imorgon är jag tävlingsledare på en orienterartävling. Det enda positiva med detta arrangemang är att jag kommer att må väldigt bra på söndag när det är över. Eller inte. För imorgon kväll kan jag utan problem ta ett glas vin. Eller fyra.

Kommentarer
Postat av: Linda

Hej!



Ringde imorse men du var i verkstan, bra bra. Var sorry att jag missade dig på skajpen för det hade varit kul att gå husesyn. Det var lite mycket i huset och lite stressigt med denna stuga som ska hyras ut och vilket skick och till vem.



Golvet ser ju asläckert ut! Har mamma och pappa sett än? Ska bli kul att se bordet. Och stolarna är mycket snygga.



Inte bra med yrsel hoppas det avtar efter stressen med tävlingen släpper.



Jag fick inte med några bilder på framsteg i huset utan det blev bara fåglar den här gången. Matrummet är helt grönt men bara med primer än så länge. We like! Stolarna är verklighet och gör sig tills vidare väldigt bra i konditoriet. Soffan ska bli grön och Rosemary håller på att leta fram ett tyg som passar.



Jag började ny film idag och är bara sur och längtar till huset. Igår skulle jag ta en buss 8 men så kom Gunk Haus paret och hälsade på och istället hamnade jag smålurig på 10-bussen. Snark.



Så jag ska sova nu. Kram kram



2009-10-06 @ 02:52:27
Postat av: Anna

Skit snyggt.

2009-10-12 @ 11:12:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0