Syjunta, förkylning och vänorter

Host, host, HOST. Jag är brakförkyld. Skulle ha gjort tävlingspremiär i orienterarskogen igår men det var omöjligt. Det går fler tåg. På söndag till exempel. Det verkar hittills som om jag fick en tuff men snabb bacill så förhoppningsvis är jag fit for fight till nästa helg.

Vad händer annars?

Jag har varit på min livs första syjunta och det gör jag gärna om. Trevligt sällskap, god kvällsmat och så fick jag äntligen lite syjobb gjorda. En av alla mina dammiga högar. Jag har grejer för några juntor till så bjud mig igen. Snälla!


Första syjuntan förevigad av Jenny Johansson.


Jag målade färdigt i garderoben och vi började plocka in våra kläder igen. Allt utom 10 påsar som ska till Myrorna eller direkt i soptunnan. 10 påsar! Varför har man sparat på allt detta egentligen? Det är något sjukt med att äga så mycket kläder.


Nymålat, inhängt och...



...utrensat! Good bye!


Fasiken vad bra det är med en blogg ibland. Jag satt och klurade på när jag satte frön förra året men jag behövde inte klura länge. Svaren fanns i bloggen. Jag backade ett år och hittade vad jag sökte - och lite till. Fy fan vad tjatigt. Vilket vanedjur jag är. Samma årstid - samma rutiner. Samma små bilder på vårblommor, samma förkylning och samma jävla tjat om växthus. För att inte tala om hockey-VM.

Aktiviteterna här hemma är fullständigt beroende av när Sverige spelar sina matcher. I år får det dock inte samma konsekvenser för mig. Det händer trots allt nya saker. Jag säger bara SVT Play. Jag kan fortfarande se mina favoritprogram på TV och det behöver inte skapas några konflikter. Iallafall inte runt TV:n och hockeyn.


Tänk om jag hade kunnat bifoga ljudet...

Jag tog ledigt valborgsmässoafton. Vi gjorde en skittråkig ärenderunda men sen kunde vi koppla av resten av helgen. Allt var fixat. Sen körde vi järnet med växthuset och trädgårdslandet för att bli helt klara med dessa och sen njöt vi. Arga Snickarens sura motsvarighet var som bortblåst. Jag vet inte var han kommer ifrån men rätt som det är, särskilt i samband med renovering, så finns han bara här. Det kanske har med burken i kylskåpet att göra?


Mat för sura?


Getingedalen har fått en ny vänort! Sedan tidigare betraktar vi Paddal och Niemisel som några av våra vänorter. Dock av diametralt skilda skäl. Den ena behöver vi, den andra behöver oss. New Paltz heter det senaste tillskottet och ligger cirka 1,5 timmar norr om New York. Där, i ett rosa kråkslott, kan man från och med i sommar hitta min syster med sambo!

Nu ska jag gå och göra mina övningar. Har ont i armen sedan jul och fick några övningar utskrivet till mig. Kanske att det har blivit lite bättre. Fast nu har jag fått ont i ryggen istället och det var kanske meningen. Nu gnäller jag ju inte över armen längre. Eller kommer det ryggonda från något helt annat? Jag har mina teorier.

Kommentarer
Postat av: Linda

Hej! Tack för påhejandet! Allt känns bra än så länge. Bara kul. Ser ut som krocketten är spikad också. Vi kör på veckan som börjar 3:e Augusti. Börja polera klubban. Usch det lät snuskigt. Vi kommer ha helt nya grejer att prata om iallafall. Plantera och bygga om och allt sånt. Skoj!

2009-05-05 @ 19:47:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0