Kajan 70 kg

Jag är färdig. Imorgon börjar upptrappningen. Sen gäller det att hålla vikten. Det var nån som sa att det tar 2-4 år att etablera en ny vana. Vissa vanor etablerade jag på 2-4 minuter så det är väl en sanning med modifikation. Det kanske gäller matvanor. Det går jag med på. 2-4 år. Hur svårt kan det va?

Igår var det drömska skidförhållanden. Trots mina begränsade krafter, till följd av mitt begränsade matintag, så gav jag mig ut på en alldeles för lång skidtur. Även om jag var medvetslös resten av dagen så var det ändå värt det. Perfekta skiddagar växer inte på träd.

Jag lyckades ändå se senaste James Bond. Det är en skam att jag inte har sett den tidigare men det är en ännu större skam att inte ha sett den alls. Den var väl... James Bond. Den första filmen med Daniel Craig var bättre enligt mig. Nu var det mest en massa jakter.

Det är Vasaloppet på TV:n och den står på i bakgrunden. Enligt mig ska TV:n vara på när det är Vasaloppet men man behöver inte nödvändigtvis sitta slaviskt framför den. Det går att blogga samtidigt. Och måla. Jag målar en ny vägg i köket. Ombyggnationen går framåt men inte i samma takt som vi önskar. Som vanligt när man har med hantverkare att göra. Varför kan de inte se till att ha alla grejer hemma och släppa allt de har för händer och komma upp till oss? Hur svårt kan det va?


Där det förut stod ett skåp...


...blir det nu väggfasta hyllor på pärlspontad vägg.
Effektivare användning av hörnan. Målas i skrivande stund vitt.
(Skåpet - som pappa har byggt - ska INTE säljas.
Det ska stå i verksta'n/butiken när den är klar.)


Idag firar vi nån slags jubileum, G och jag. Vi vet inte riktigt när vi blev ett par. Det finns inga förlovnings- eller bröllopsdatum att gå efter heller men nån gång i år har vi polat i åtta år och vi valde 1 mars som "vårt datum". Att fira hela året skulle bli jobbigt. Och dyrt. För jag har köpt en Cava som jag tänker öppna ikväll. Cava är inte bara gott, det väcker minnen från vår lyckade tripp till Barcelona också. För att inte tala om senaste nyårsfesten i Paddal. Ska bli spännande att se om vi lyckas hålla ihop i åtta år till. Födelsedagar har man vare sig man har lyckats eller inte. Att hålla ihop med någon är å andra sidan en jävla prestation. Bör firas.


Gissa vad detta har varit? Gissa vad detta ska bli i "nya" köket?

Kommentarer
Postat av: Linda

Mycket nyfiken pa rutiga golvet. Pictures please.

2009-03-02 @ 17:55:10
Postat av: Anna

Spännande det ska bli att se köket nästa gång vi är uppe hos er. Hoppas att allt är bra. Kramar

2009-03-03 @ 16:21:35
URL: http://ladysunrise.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0