Mitt i semestervecka tre - bara så där!

Tisdagen den 7 juli

Vi vaknar upp ur vårt tungsinne och den saknad som Cirkus Paddal lämnade efter sig. Tomrummet måste nu fyllas av något annat än dem. Hur svårt kan det va?


Holiday in da house


Dagen bjuder på uppehållsväder och vi grejar i trädgården. Jag gjuter några betongalster men försöker att hålla igen lite på ivern eftersom min rygg är halvdan. Vi åker till Larssjön, nästgårds, och springer en träningstävling i orientering. När livet, hälsan och de närliggande tillfällena bjuds så tar jag gärna vara på dem. Även den här gången springer jag bakom G och kollar så han gör rätt. Det gör han för det mesta så snart är det dags att han springer själv.


Sockerärtorna är redo för förtäring


Det behövs inga TV-såpor i Getingedalen. Vi har en granne. Utan att gå in på detaljer kan jag berätta att här händer det mera än i Tre Kronor, Rederiet och Skilda Världar tillsammans. Jättespännande underhållning när man vänder skvallersidan till. Trasslig familjetragedi om jag väljer att vara människa. Tur att jag är så präktig. Lite spännande såpaintriger kanske skulle röra om i grytan då och då?

Vi ser Morden i Midsomer på kvällen och sen hör vi Sommar med Nour El-Refai. Den tjejen har hittills varit ett frågetecken för mig men nu klarnade bilden något.

Onsdagen den 8 juli

Riktigt fint väder faktiskt men inte så vackert som det var under de magiska veckorna 26 och 27. Fast jag är optimist. Det magiska vädret kommer tillbaka. Vi ägnar första delen av dagen åt rosenlunden. Grävning, plantering, plattsättning, stenläggning, klätterstödskonstruering och dekorering. För en enda liten ros som förmodligen kommer att frysa ihjäl i vinter. Nåväl, det finns väl något mindful och relationskittande i att skapa en rosenlund tillsammans med sin sambo. Även om rosen dör.

Was it worth it?

Vi softar på vår trapp, bakar bröd, skapar i betong och dricker drinkar. Den här kvällen är det G som somnar först i soffan. När han snarkar så högt att jag inte längre hör vad de säger på TV:n är det dags att snubbla upp för trappan till sovrummet istället.

Me and my Mojito

Torsdagen den 9 juli

Det ösregnar. Hela dagen. Fast det är helt enligt prognosen och det känns mycket lättare att accpetera då på något sätt. Vi passar på att åka till stan och göra tråk-ärenden. Något vi har pratat om att göra ända sedan i måndags men inte velat ta tag i. Vi vill inte lämna dalen i onödan. Regnet gav oss tillfälle att göra slag i saken. Logistikmöte. Det gäller att få med ALLT när vi ändå far.


Regn


Det vankas pizza ikväll. Hemlagad så klart. I vedspisen...

Förresten 1: G har fått jobb. I oktober byter han arbetsgivare och arbetsuppgifter. Han vägrar att gå med på de nya förhållandena som erbjuds driftledarna på Swebus och tänker därför sätta sig bakom ratten igen. Buss på! Jag är glad att han har jobb.

Förresten 2: Garaget är beställt! Nu ska det bli Barn Raising i sann Amish-anda!


Getingedalen hösten 2009?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0