2009 - vad händer?

Följande planer, drömmar och farhågor finns i 2009 års kalender:


Vintern och våren 2009:

  • En helt vanlig jobbtermin utan större avvikelser. Ljuset kommer succesivt tillbaka och det blir bara lättare att leva. Det blir förhoppningsvis mycket snö och tillhörande skidåkning. Sen kommer grönskan och jag ser fram emot känslan av att se hur frön gror och äppelträd knoppas.
  • Vi fortsätter vårt sparande eftersom framtiden kan komma att kosta en hel del stålars. Oavsett om det blir långresa eller studier så kommer det att kännas i ekonomin. Inga prenumerationer, kläder, inredningsdetaljer, utomhuskreationer, smycken eller renoveringar utöver det allra nödvändigaste. Fast det är klart, ser troslådan ut som en tragedi är det tillåtet att köpa lite underbyxor.
  • G måste bli återställd i sitt knä.
  • Syrran fyller 35 och jag 39. Nu är man verkligen i 40-årsåldern. Den bästa har jag hört.
  • Frågan är om vi kommer att dra igång det där jättebyggprojektet? Stort garage, verkstad och grejer. Och stort lån.
  • En helg på Färna spa.
  • En helg i Stockholm hos familjen i Nacka.
  • Några helger måste vi ägna åt timmer och ved. Det ligger fortfarande timmerhögar, ordnade och oordnade, på tomten och vi måste ta tag i dessa. Såga, klyva och stapla.
  • Och så vet jag att det blir minst en bilmekarhelg. Det har vi alltid på våren.
  • Växthuset ska få ett golv. Vi ska odla i krukor istället för på friland. Lättare att hålla ordning och vi vill kunna ställa in bord och sköna stolar också. Både timret och golvet skulle ha gjorts under hösten men knät har satt stopp för allt.
  • Har jag tur så får Närkes Kils hembygdsförening till sin vårmarknad och där kommer jag att sälja krukor.
  • G söker arboristutbildning, studiemedel hos CSN och tjänstledigt hos Busslink och det är nästan lika spännande alltihop. Med mycket blandade känslor ser jag eventuellt fram emot att G flyttar till Skåne i två år för att plugga. Jag har å ena sidan sällan varit så säker på att en utbildning har passat en människa så rätt men å andra sidan är det min andra hälft och frågan är hur jag kommer att kunna leva som en halv människa under så lång tid.
  • Lite orienteringstävlingar i april och maj.

Sommaren 2009

  • Sommaren kommer att bli varm och solig med mycket bad och sena knottfria grillkvällar. Eller?
  • Det kan bli så att vi inte tar någon semester i sommar. Om G inte kommer in på sin utbildning så kommer vi att ta ut vår semester under hösten och åka till Asien istället. Troligtvis Kambodja och Laos. Om G kommer in på sin utbildning så tar vi sommarsemester.
  • Vi får besök av Cirkus Paddal och vi längtar redan.
  • Oavsett om jag har semester eller inte så kommer jag att klämma in ett antal kurser. Lera och betong. Det blev så lyckat förra året.
  • G fyller 44.
  • Burning Toad Festival

Hösten 2009

  • Konst och kaffe i Lillkyrka. Hantverksmarknad av allra charmigaste sort.
  • Spännande! Det kan bli Skåne för G, det kan bli lång resa till Asien, det kan bli deltid för Kajan.
  • Några orienteringstävlingar i augusti och september.
  • Swedish Craft Week i Gustavsberg.
  • Julmarknader. Förhoppningsvis fler än i fjol.

Dessutom tror jag inte att morfar kommer att överleva året. Får man skriva sådant?

Det ska bli intressant att se hur mycket som kommer att stämma om ett år. Man vet ju inte ens vad som kommer att hända om en timma. Jag trodde att jag skulle få skriva detta, städa i verkstan och laga mat i eftermiddag men tji. G ringer och har fått soppatorsk så istället har jag fått hjälpa honom med det. Det blir aldrig som man har tänkt sig. Fast, hur svårt kan det va?



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0