Varför just domherrar?

Vad är det med domherrarna i år? Nu har den tredje domherren flugit in i vårt fönster och dött. Inga andra fåglar. Tillfällighet eller?


Nummer ett levde fortfarande när vi hittade den. Vi trodde att
hon (en domdam) skulle kvickna till i inomhusvärmen men icke.



Nummer två...



...och nummer tre dog samma dag. Upplivningsförsök överflödiga. Stereo-kamikaze?


Som ni ser så har jag fått fart på bilderna igen. Visserligen är bilddatorn (PC:n) trasig, fast inte på grund av mig vilket jag befarade, men skam den som ger sig. Nu har jag fått lära mig att hantera bilder även på Macen. IT-enheten misstänker ett ganska billigt och enkelt fel på PC:n som han kan klara själv. Jag håller tummarna eftersom jag, trots allt, fortfarande är en PC-tjej (tant?).

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0