Mera veg-propaganda!

Kan ju inte låta bli att slå ett slag för vegetarianismen så fort jag får möjlighet och nya argument. Eller gamla argument från en ny mun. Ju fler desto bättre! Peter Wahlbeck menar som följer (och jag är benägen att hålla med):

"Köttkonsumtionen är ett stort samhällspolitiskt problem. För mig är det dessutom en etisk, moralisk och andlig fråga. Det är en vidrig process bakom köttindustrin. Jag blir sur när folk kallar sig intellektuella och äter kött! Det är en stor bit man inte har fattat då." /.../ Peter framhåller vanor och traditioner som vegetarismens värsta fiende. "Det är varken svårare eller tar längre tid att laga vegetarisk mat, det gäller bara att tänka i nya banor. Människor måste förstå vilket resursslöseri det är att äta så mycket kött som vi gör idag."

 Ur Hälsa (januari 2009)


Hela artikeln kan läsas här.



Go Peter!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0