Kök och skidor

När någon av oss, i normala fall, får något drömskt i blicken eller stannar upp i en rörelse så brukar den andra fråga Vad tänker du på? Nuförtiden ställs frågan lite annorlunda; Vilken del av köket tänker du på? Vi har bestämt oss. Vi ska renovera köket NU. På fredag kommer killen som - förhoppningsvis - ska installera vedspisen åt oss. Fast bara på inspektion. I lördags var vi på IKEA. IKEA är oundvikligt. IKEA duger långt åt oss. I den nya kökslösningen finns det inte längre plats för kökssoffan, bordet och stolarna. Det ska bli en helt ny ordning. Var vi ska göra av de gamla grejerna? Ja hade vi byggt allt i RÄTT ordning så hade vi haft ett stort garage. Då hade vi ställt allt där. Nu finns det inget garage. För vi gör inget i rätt ordning. Det är ju så tråkigt. Och när man placerar in ett nytt kök och ett garage på den av Fru Paddal instiftade glamourskalan så vet iallafall jag vilket som hamnar högst. Jag menar, hur glamouröst är det med ett garage?


Kanske snart ett minne blott?

Eftersom det inte finns utrymme för några prenumerationer i dessa bistra besparingstider (men det finns tydligen plats för köksrenoveringar?) så har jag inga färska inredningstidningar att hämta inspiration ur. Spelar ingen roll. Jag har sparat alla gamla och det funkar nästan lika bra. Man glömmer så fort. Då kanske jag tittade på badrumsbilder. Köksbilderna är nya för mig. G kallar mig obsessed. Ska han säga.


Fotot är färskt men motivet...




En styck vedspis under renovering.

I helgen var det ultrafint väder och superförhållanden för skidåkning. Min förkylning var nästan passé så vi tog en tur i spåret. Vi var inte ensamma. Vi bor i mellansveriges finaste skidområde så det var ganska livligt i Getingedalen under lördagen och söndagen. G kämpade på trots att knäna värkte men han tror att det gör gott med lite rörelse. Jag hoppas han har rätt. Det skulle vara fint med en hel och smärtfri sambo snart. Eller ska vi börja fokusera på andra saker i livet än rörelse? Har detta blivit ett kroniskt tillstånd? Nu ligger han och snorar. Han fick min förkylning. Enligt honom är knäont ingenting mot den förkylning han dras med.


Invasion av skidåkare i Getingedalen.



Kajan på söndagstur.

Idag har jag satt de första fröerna. Paprika brukar behöva tid på sig för att hinna ge frukt. Jag är i fas. Sen blir det tomater och sen kommer gurkan och sen... Det känns som om startskottet för min odlingssäsong har gått. I love it. En självförsörjande årstid. Och mycket harmoni på köpet. Jag är så glad att jag upptäckte odlarglädjen i mig. Den är verkligen uppfriskande.

Den 15 mars har jag definitivt bantat färdigt. Jag tror jag är färdig tidigare än så. Om viktkurvan fortsätter att sjunka i samma takt som tidigare så är jag färdig i början av mars. Hur svårt kan det va?

Kommentarer
Postat av: Anna

Det ser hur härligt ut som helst att ta en tur i vinterlandskapet. Så vackert! Här i Linkan är det inte mkt snö. Det var härligt att få komma till Örebro o se alla snö..och så lös solen=)

2009-02-16 @ 11:37:12
URL: http://ladysunrise.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0