Fy fan vad jag har det bra

Tecken på välmående och god hälsa ser ut som följer i Kajans liv:

Fredag kväll: En hejdundrande personaljulfest med massor av olika trevliga inslag. Får sova i egen säng tack vare att sambons arbetstider och krogens stängningstider är ungefär desamma.

Lördag: En balanserad blandning av slöande och pyssel. Bakar dubbel sats matbröd, en plåt skurna pepparkakor varav hälften blev brända, dammsuger, gör egen äppeljuice, hänger ut fågelmat och dekorerar inomhus med enris. Bloggar.

Söndag: Sover länge men tar sedan en promenad med hunden bort till grannen R som ska ha betalt för nedtagning av Närkes största björk, tar in ved så att vedbäraren går sönder, lagar vedbäraren, tar hem granris från högarna som skogsmaskinen har lämnat efter sig, plockar blåbärs- och lingonris och gör buketter, gräver upp de sista morötterna och jordärtskockorna, laddar musfällorna i verkstan med After Eight, tömmer komposttunnan. Bloggar igen.

När allt är bra går det av bara farten. Dessutom infinner sig en tillfredsställande känsla i kroppen och av den får jag ytterligare kickar. Veckan borde alltså bli hur bra som helst. Fast det hade den nog blivit ändå. Ledig måndag, vegetariskt julbord på tisdag, skolavslutning på torsdag och sedvanlig julgodistillverkning med orienterarbrudarna på fredag.

Spår av skogsmaskinen

 

Sista morötterna

 

Tre stationer fulladdade med fågelmat

 

Årets en har bär

 

Julmys enligt Kajan

 

Julmys enligt min sambo

 

Julmys enligt vår hund


Kommentarer
Postat av: Linda

Attans vad du kör på! Nu är det dags för mig att play catch up. Det ser grymmans mysigt ut i Getingedalen det pingar till i hjärtetrakten av saknad runt jul. Det får bli Skype jul!!!

Vad skönt att du får köra bil igen. Det var väl tur det. Och så blir farsan sjuk. Låter faktiskt som han har riktigt ont. Vad trist!

Vad roligt att Janne läser bloggen. Hej Janne! Jag känner att det lutar så mycket åt präktighetshållet att jag nästan ramlar över men om Janne är ett får jag allt tillbaka några coolpoäng.

Ja visst denna ekorre! Det var som ett montage i en slap stick komedi varje gång jag gick till fönstret var han i en ny position. Den bästa var när han låg över behållaren med rumpan i vädret inte ett dugg blyg. Freeloader.

Till Lucia gick vi till Gunk Haus och drack Glühwein. Jag tig med pepparkakorna.

Nu skickar jag det här och hör av mig snart igen! Kram kram

2009-12-14 @ 14:33:15
Postat av: Anonym

Janne är ett fan inte ett får. Jävla iPhone får inte säga fan korrektar automatiskt till får.

2009-12-14 @ 14:38:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0