Minnesluckor - en introduktion

Luckor.

Hål, fickor, mellanrum eller vad man nu vill använda för synonym. Till synes ett tomrum, innehållslöst och öde, men ibland kan det vara luckorna som får det som kommer före och efter att framträda extra klart. Som hålen i ett surdegsbröd. Utan dem hade mackan varit tråkig. Som prydndssakerna på hyllan. Utan mellanrum hade vi inte kunnat se dess indivduella skönhet. Som pauserna mellan lektionerna i skolan. Som tiden mellan mina inlägg på bloggen. Men ibland går det för lång tid. Glappet blir för stort. Därför är min ambition att fylla detta vacuum med minnen. Ibland poppar det upp ett gammalt minne som får mig att skratta högt, även om det är 25 år gammalt och även om jag har skrattat åt det 25 gånger förut. Dessa hoppas jag kunna fylla luckorna med. Minnesluckor.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0