Minneslucka 1

Plats: Yosemite National Park i Californien, USA
Tid: Sommaren 1992
Medverkande: Mamma, pappa, Kajan

Med anledning av att syrran ska hämtas hem från utbytesstudier gör jag och mina föräldrar en extra sväng i det stora landet i väster. Några dagar tillbringas i den storslagna nationalparken Yosemite (som vi dittills uttalat Jousmajt och fett fel). Min mamma har släpat med en hög korsordstidningar då det får henne att koppla av under långa resor med flyg, tåg och bil. Det är läggdags i hotellrummet och alla tre ligger och läser/löser korsord.

(Förkortningar i nedanstående ordväxling bör inte läsas som förkortningar utan som ORD)

Mamma: Det måste ha blivit fel...
Kajan: Vaddå?
Mamma: Ja men stormakt på tre bokstäver blir usa...

Pappa och Kajan skrattar som fan.

Mamma: Usa... usa... usa... vad är det?

Pappa och Kajan vrider sig av skratt.

Jag minns inte hur det slutade. Om det var på egen hand eller med hjälp av oss som mamma insåg hur mycket hon hade gjort bort sig. Det spelar ingen roll. Det stora landet i väster, i vilket vi vistades under minneslucka 1 och i vilket min syster bor sedan 15 år tillbaka heter efter det Usa. Inte U.S.A.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0