Bytes: högerarm mot högerarm

Finnes: Lätt solbränd högerarm med nedsatt funktion. Litet gäddhäng medföljer. Tyvärr ej högerhänt. Funkar okej vid enklare vardagsbestyr nedanför axlarna.

Sökes: Högerarm utan smärta. Gärna högerhänt och muskulös.

Det börjar bli jääääävligt tradigt det här med armen. Jag gillar min sjukgymnast men hans träningsprogram hjälper inte. Jag gjorde ett återbesök förra veckan. Då undersökte han mig ännu noggrannare för att verkligen konstatera att skadan är av muskulär art och sen ger han mig ytterligare övningar att lägga till träningsprogrammet. Men jag har inte tid med det här.

Därför ringde jag Stefan Falck. Han gjorde under med min rygg i somras. Medelst massage och akupunktur behövde han bara 30 minuter på sig för att återställa den efter flera veckors misshandel. Dessutom fick jag med mig en ny stretchövning som har hållit min rygg i gott skick även efter de tuffaste jobben.

På telefon beskriver jag bakgrunden till mitt armproblem och han låter inte det minsta tveksam på rösten när han berättar vad som är fel är och hur han kommer att fixa det. Fast det är ju klart, han måste ju låta säker. Varför skulle jag annars välja att boka tid hos honom?

Återigen har västerländsk medicin ställts mot den alternativa och österländska. Nu återstår att se vilken som funkar bäst. I det här fallet.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0