Kök och ändrade planer

Köket är i stort sett klart! Vi har jobbat alla dygnets lediga timmar de senaste 10 dagarna och nu är det bara lite lister kvar. Vedspiskillen - Mr Slow - har också några delar kvar att sätta dit och han säger att han kommer på onsdag. Vi hoppas på det.

Vi hade en dead line i lördags då jag hade bjudit upp släkten på ett försenat födelsedagskalas. Det är bra med dead lines ibland. Det blev dessutom en givande tillställning då jag fick en herrans massa härliga presenter. Riktigt trevliga grejer som förhöjer standarden i hemmet, växthuset, i sinnet och på bankkontot.

Det har varken blivit TV eller film på slutet men igår unnade vi oss en söndagsrulle, Gran Torino, och den var bra. Men inget, det senaste halvåret, har varit så bra som Seven Pounds. Den finns kvar i mina tankar.

Det ser ut att bli omkastningar i höstens planering. Gs tilltänka utbildning i Skåne går om intet då kursen är inställd. Då hittade han ett alternativ i Örebro men även den ställdes in så sent som förra veckan. KY-systemet är i omgörningen och de kan inte presentera något utbud förrän den nya Yrkeshögskolan är färdigformad. G har inte tid att vänta. Hans chanser att få studiemedel krymper för varje dag som går så nu tittar han på högskoleutbildningar på distans. Ansökningarna ska vara inne den 15 april så inom kort vet jag vad han har sökt.

Om han inte ska studera har vi ju sagt att vi ska resa men vi har beslutat att skjuta på det. Det blir för många om och kanske med tanke på semestrar, studier och annat. Det blir lättare att planera en längre resa när man VET vad man ska göra. Kajan kan dessutom få sinnesro.

Det är påsklov på jobbet och arbetsbördan sjunker avsevärt. Som sagt, är det någon gång man ska jobba så är det på loven. Sämre jobb kan man ha. Dessutom har jag ett jobb som tillåter utomhusvistelse och det är ju lyxigt. För nu är våren verkligen här. Visserligen kom det en skidåkare i lördags när jag hämtade ved men det var nog årets sista. Idag har jag hängt tvätten ute trots att snön fortfarande ligger djup.

Grattis Maria på födelsedagen!

Nya delen av köket part 1



Nya delen av köket part 2



Nya delen av köket part 3



Det är jättetrevligt att bygga om köket, särskilt när man varvar kakel med Cava...



Till vänster: vår nya stajliga kökskran från Italien. Till höger vår gamla tråkmåns från Mora. Gissa vilken som skvätter och stänker så illa att det liknar Pite havsbad på hela köksbänken efter användning? Ja inte är det tråkmånsen från Mora. Vi lät oss förledas av formen och glömde bort funktionen. Dessutom är den diskriminerande. Kranen är ju anpassad för högerhänta!



Jajamensan! Vi har blivit vinklubbsmedlemmar och handlar vin på nätet! Fast det går nog hand i hand med att jag 1) ska plantera mina livs första penséer idag (fast jag fick dem i present och har inte köpt dem själv); 2) börjar tycka, liksom min sambo, att gummistövlar är en väldigt praktisk och användarvänlig form av skodon; 3) börjar fundera på hur mitt första par läsglasögon ska se ut. G har också konstaterat att armarna snart inte räcker till.



Första tvätten ute!



Min sambo kan det där med romantik. Se vad han gav mig i födelsedagspresent!

Kommentarer
Postat av: Linda

det ar valdigt snyggt tycker jag. Ser andra vaggen ut som forr alltsa? Med diskmaskinen och det? Grattis till att ni ar klara!

2009-04-07 @ 15:43:28
Postat av: Anna

Det ser helfräsch ut. Attans att man inte kunde vara med i påsk och se den nya förvandlingen.

2009-04-09 @ 17:47:20
URL: http://ladysunrise.blogg.se/
Postat av: Anna

Det ser helfräsch ut tycker jag. Synd att jag inte kunde vara med i påsk och få möjligheten att se den nya förändringen.

Glad Påsk.

2009-04-09 @ 17:48:45
URL: http://ladysunrise.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0