Jag funderar och funderar

Ska vi satsa på den köttfria konserten med Morrissey i Borås den 18 juni? Dagen innan midsommarafton. Lever man med G får man liksom Morrissey på köpet.

Hundvalp eller ingen hundvalp? Min själ älskar livet med hund men min kropp säger stopp. Den är allergisk. Kommer G att gå sönder om han inte får leva med hund och vad händer när Idun går bort? Min hälsa måste få komma i första rummet men det är inte alltid så enkelt. Och skulle jag palla att uppfostra en valp eller blir det för mycket för mina nerver?


Idun (foto taget av syrran)


G går - helt frivilligt - en nybörjarkurs i orientering för vuxna. Väck mig. Jag är oerhört stolt och glad.

Det onda i magen från spahelgen gick över redan i Uttersberg. För närvarande är den i fin form.

Harmonin finns i viss mån kvar efter spahelgen i Färna. Så här trevligt brukar det inte vara när G genomför sina helvetesveckor på jobbet. Dessa infaller var sjätte vecka och då brukar jag boka in extra mycket aktiviteter på bortaplan.

Vi såg Slumdog Millionaire och, åtminstone jag, blev mycket glatt överraskad.

Min syster med sambo kommer till Sverige första veckan i augusti. Mitt i sommaren. Det var länge sedan hon var hemma och upplevde den svenska sommaren. Ett glädjande besked.


Syster med sambo (på Island)


G har blivit kallad till tester av sin nya (?) arbetsgivare. Vi är ganska säkra på att han har en given tjänst hos den nya entreprenören men vi törs ändå inte vara säkra förrän alla papper är påskrivna. Det är ju trots allt en föränderlig värld vi lever i.

Jag vet att det inte bara är vi som har härligt väder men jag NJUTER. Och det ser ut att fortsätta. Det finns planer för den annalkande helgen och samtliga kretsar kring utomhusvistelse, plantering och trädgård.

Jag har börjat träna igen och anmälde mig till några tävlingar i maj.

Jag har tagit ledigt från jobbet några strödagar framöver. En nästa vecka och en i mitten av maj. Va fan. Man lever bara en gång.



Hur svårt kan det va?


Vinter-Kajan (foto: A Nordell)

Kommentarer
Postat av: Anna

Jag älskar bilden på Idun. En riktigt vacker bild.

2009-04-27 @ 23:05:17
URL: http://ladysunrise.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0