Drömmaren och pragmatikern

Välkommen till Getingedalen. Här bor drömmaren och pragmatikern.

Angående nya kökets tillblivande:
Kajan: Här skulle jag vilja ha en lampa!
G: Jaha, och hur ska du göra med elen då?

Angående utemöblernas placering:
Kajan: Här vill jag ha soffan i år!
G: Vad är det för fel på den gamla platsen?
Kajan: Jag hatar den. Den ligger liksom på baksidan av allt.
G: Ja men det lutar ju.
Kajan: Vad gör det? Förresten kan man stoppa under en bräda eller nåt.
G: Ja men hur ska du kunna klippa gräset då?

Angående alla köksmaskiner:
G: Var har du ställt juicepressen?
Kajan: I maskinskåpet.
G: Ja men den måste ju stå framme ju. Det är så bökigt att hålla på och plocka alla saker ut och in när man ska ha dem.
Kajan: Maskiner är fult och jag vill ha snyggt omkring mig för att trivas.
G: Så du menar att även den här är ful? (pekar på mixern)
Kajan: Ja. Förresten brukar ju du inte gilla att perkolatorn står framme. (En maskin som bara nyttjas av den kaffedrickande hälften i hushållet.)
G: Ja men det är ju för att den står i vägen.

Paus

G: Kolla! Nu ställer jag juicepressen här! Vad tycker du om det?
Kajan: Fult. Den här skålen, krukan och blomman har jag ställt här för att det blir så vackert och så kommer den där fula.
G: Ja men allting har ju samma form.


Angående nya hyllor i köket:
Kajan: Kolla vad snyggt det blev!
G: Men så här kan man ju inte ha det. Då måste man ju flytta på saker för att komma åt det som står bakom.
Kajan: Ja men det är ju snyggt!
G: Men opraktiskt.
Kajan: Men allting kan ju inte stå längst fram. Tänk i skåp. Vilket slöseri med skåp om man bara skulle använda den yttersta biten. Och vägghyllor skulle bara behöva vara en decimeter djupa. Och väldigt många.
G: Hm.

"Han var en drömmare, en tänkare, en spekulativ filosof, eller, som hans fru brukade säga, en idiot."
(Douglas Adams, författare till Liftarens guide i galaxen)

Kommentarer
Postat av: Linda

Jaha, nu nar man ar husagare har man val denna dynamik aven har att se fram emot...

2009-05-03 @ 03:27:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0