Vardag igen

Kalasveckan när syrran och J var hemma på besök är över. Istället för att vara en simpel grå höstvecka så blev vecka 38 rena glädjeämnet. Hösten som annars kan vara rätt slätstruken och utan större intressanta händelser och högtider fick ett rejält uppsving som jag kommer att leva på ett tag. Och sakna.


Syrran & J

Igår lämnade amerikanerna Örebro och G, jag och mina päron gjorde en utflykt till Julita. Där var det äppelhelg och vi gjorde vårt bästa för att lära oss allt om äpplen. För att slippa betala entréavgift kunde man baka en äppelpaj och delta i äppelpajstävlingen vilket min far nappade på. Som nybliven pensionär gäller det att spara på örena och kan man baka sig in på ett ställe så gör man det. Det var en jävla tur att vi inte vann för när vi åt upp våra pajer efteråt så konstaterade vi att de kanske inte var så märkvärdiga. Kanske för att de var gjorda på Kungsörnens kakmix...


Äppelpajstävling i Julita

Det tog drygt fem år för mig att byta ut min töntiga reklamryggsäck mot något snyggare. Under hela denna tid har jag tänkt att jag inte behöver ha ryggsäck som jobbväska längre eftersom jag cyklar så sällan. Dessutom är det så FUL. Tack och lov gick den nyligen sönder och det fick mig att göra slag i saken. Fem jävla år. Hur lång kan en tumme bli och hur svårt var det egentligen?

Då G fortfarande inte kan jobba på grund av sitt onda knä har han ägnat en hel del tid framför datorn. Detta har resulterat i en ny hemsida och blogg. För er som vill läsa om hans perspektiv på tillvaron finns den att tillgå här.

Helsicke vad jag har gått upp i vikt. Nu blir det diet.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0