Helg med halsont

Jag har så jääääävla ont i halsen. Ni vet, så där så att man inte vill svälja och hostar så fort man försöker prata. Inga andra krämpor tack och lov. Med hjälp av reliv och ipren dämpar jag det onda och dagarna blir överkomliga. Har hört att kombinationen av paracetamol (alvedon, reliv och sånt) och ibuprofen (iprenmannen och grabbarna) ska vara oslagbart när man har en infektion i kroppen. Och jag törs inte chansa.

En blåsig lördag med halsont och på diet kan ändå bli helt okej. Vi spelade backgammon, gick på bio (Arn del två) och åt tapas på Indigo. Tapasdiet, hade ni inte hört talas om det?

Syrran och J gav G ett backgammon när de var här och en sen fredagkväll efter ett antal glas vin lärde de oss grunderna i spelet. Jag hade nästan bestämt mig för att det inte gick att lära sig, eller att jag var alldeles för rastlös för att lära mig,  men kan de rastlösa amerikanerna så kan jag. Nu kan jag. Fast vi kör inte med dubbleringstärning. Än.

Söndagen är mindre blåsig och mer solig så inom kort ska jag gå ut. Morgonen ägnade vi åt mouse killing. Trots vår nyinköpta, och ganska dyra, superduper electronic musskrämma så hittade vi en rätt så stor kille i källaren. Han, eller hon, hade dock gömt sig lite klantigt bakom en kartong och därmed målat in sig i ett hörn så vi kunde med gemensamma krafter, en hockeyklubba och en golvlist döda den rackaren. Rätt så läbbigt men de har inget i vår källare att göra. Dessutom har vi blivit luttrade med tiden på landet. Det har dödats både ormar, möss och trafikskadade rådjur under åren och det är å ena sidan lika läskigt varje gång men å andra sidan har man lärt sig att hantera det. Vad säger det om mig som person? Psykopatisk?

Dessutom har vi tagit tag i vår TV-bänk. I fem år har vi levt med en liten sak från IKEA i silverfolie, begagnat inköpt av vännerna M & J som flyttade till Stockholm. Nu har vi en ny kinesisk platt TV och den lilla silverbänken har gjort sitt. Så lite möbel som möjligt och helst vägghängt. Vi är pro vägghängda möbler. Det blir så lättstädat och diskret. Ett par ekskivor inköptes och några konsoller. Dessa ska lutas och få en snygg ljus finish för att matcha övriga rummets möblemang. Varför i så fall köpa dyra ekskivor? Jo, för det hårda och tåliga träslagets skull.

Old solution. Jag gillar särskilt lösningen med den
turkosa golvkudden som har fått agera bord till antennen.


New solution coming up. Matrummet får agera målarverkstad i brist på lämpliga
utrymmen. Nästa stora projekt by the way. Biggus garage med tillhörade verkstad.


Eller förresten, vi har ju ingen TV.

Nu ska jag gå ut en stund. Det är ju faktiskt ganska fint väder. Man kan ha ont i halsen ute också.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0