Grattis Thomas!

Onsdagen, dagen då jag borde ha gratulerat Thomas på 40-årsdagen, såg ut så här:

06.55 - väckarklockan/Gs mobiltelefon ringer. Snosar.
07.05 - väckarklockan/Gs mobiltelefon ringer. Snosar.
07.15 - väckarklockan/Gs mobiltelefon ringer. Stänger av. Går motvilligt upp. Inser att min mobiltelefon försvann nån gång igår. VAR ÄR DEN? (Stressmoment 1)

07.50 - slänger mig i Volvon och åker till jobbet. Håller inte hastighetsgränserna. Hoppas att älgarna stannar i skogen. Tänker på att det ska bli skönt med 120 minuters egen planering under dagen.

08.04 - hastar in på jobbet och ropar GODMORGON! Kollega A frågar om jag är laddad. Vaddå? Kollega O är sjuk och du ska leka lärare idag. (Stressmoment 2-7) Glöm planeringen.

08.12 - önskar klass 3-4A god morgon och förklarar varför jag står längst fram istället för längst bak.

09.30 - hinner faktiskt dricka en kopp kaffe och ringa hem och be G leta efter min mobiltelefon. Inser att eftermiddagens planerade aktivitet blir lite krångligare då denna byggde på att jag äger en mobiltelefon. (Stressmoment 8)

13.20 - avslutar skoldagen för klass 3-4A en timma för tidigt. Trycker ut alla elever i kapprummet så att jag kan låsa och kuta ner på fritids och plocka ihop mina saker. (Stressmoment 9-10) Ringer till min egen mobiltelefon ifall den ligger nånstans på jobbet. G svarar. Han har hittat den! Dagen till ära ska jag på utbildning i stan så jag lämnar stället.

13.34 - kör ut från parkeringen och håller tummarna för att jag kommer hitta parkeringsplats utan att leta. Någon borde kunna låna ut sin mobiltelefon till mig så att jag vet var, när och hur jag ska få träffa min syster & co. (Minus 1 stressmoment)

13.52 - hittar parkeringsplats i närheten av kursstället! (Minus 1 stressmoment)

13.57 - tar två trappsteg i taget in i kurshuset och hittar rätt lokal på en gång.

14.00 - 16.30 - skitbra kurs och jag tänker inte på något annat under dessa två och en halv timmarna.

16.35 - en vänlig själ lånar ut sin mobiltelefon till mig och jag stämmer träff med syster & co. (Minus 1 stressmoment)

16.37 - går till bilen och inser att jag är på östra sidan av stan, ska till den västra och sedan vidare norrut i rusningstrafiken. (Stressmoment 8)

17.10 - kliver in på mötesplatsen före alla andra. Umgås med syster & co till klockan är 22.10 då jag fullständigt utmattad ånyo sätter mig bakom ratten.

22.35 - hänger av mig i hallen i Getingedalen. Går raka vägen upp på övervåningen och går och lägger mig. Somnar ovaggad.

Kommentarer
Postat av: Anonym

Känner ändå att jag borde ha tackat för den tänkta uppvaktningen. Tack tack.

2008-09-28 @ 19:13:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0