En helt vanlig jävla onsdag

Jag gillar Eva Dahlgren. Inte hennes musik men personen Eva Dahlgren. I synnerhet efter att ha läst hennes bok Hur man närmar sig ett träd. Den var skön på nåt sätt. Sen läste jag en intervju med henne i nån tidning och i den obligatoriska kortfrågerutan beskriver hon sina kärleksknep: Jag tänker på att den ska underhållas och jag tar aldrig min partner för given. Jag instämmer men jag blev samtidigt lite nyfiken på hur G skulle svara om han fick den frågan så jag ställer den till honom.

Kajan: Har du några kärleksknep?
G: Tja, helikoptern.

Hur var det, kvinnor är från mars och karlar är från vettet?

Så skönt, kommer hem 16.30 och har massor av energi. Får massor av skittråkiga saker gjort.

Har ätit så goda grejer från Goodstore senaste veckan. Tempeh, chilisojakorvar, falsk bacon och Veggie Cowgirl Steaks. I dessa bistra besparingstider har vi ändå valt att äta och dricka gott. Livet måste ju vara uthärdligt. Vi är inga gröt- och nudelmänniskor.

Inte för att jag tillhör det mest fåfänga släktet men nu börjar det bli en väldigt bad hair situation. Shave? Märker ni att jag slänger mig med anglosismer? Det är nog för att syrran snart är på väg hem. Eller för att det är kul.

Komsi komsi lilla förkylningen. Du skulle passa sååååå bra just nu.



Oätliga fynd från måndagens svampjakt


Smarriga fynd från samma svampjakt


Hemodlad nätmelon


Egna paprikor


Doroteablomma


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0