Höstlov

Senast sedda filmer: The Life Aquatic with Steve Zissou och nån mer som jag inte minns just nu. Vilket intryck den måste ha gjort... Jo det var Get Smart! Mycket roligare i 60-talsutförande med Mel Brooks bakom ratten. Life Aquatic är långt ifrån ny men jag lyckades missa den då det begav sig. Wes Anderson gör verkligen filmer i min smak.

Det är höstlov i skolvärlden och mitt arbete ser annolunda ut för en vecka. Passar mig perfekt då variation är ett av mina motton. Börjar i och för sig tro att det egentligen handlar om rastlöshet men en veckas avvikande arbete gör susen. Ledig tisdag - precis som min sambo - och vips har vi röjt ut all skit ur car porten. Bilarna går åter att ställa in. Ett jobb som annars skulle ha tagit en halv helg. Härligt. Dagen efter är det minusgrader och frostigt. Slipper skrapa rutor. Tajming eller lyhördhet? Vi fick dessutom besök medan vi höll på med röjningen. Av två hästar. Samma hästar som i somras. Två rymmare. Hej igen, sa vi. Matte var på Vinön på jobb. Skjut dem, sa hon när vi fick tag på henne eftersom det inte var första gången hästarna rymde. Fast det gjorde vi inte. Jag tog min, vid det här laget, sedvanliga hästpromenad bort till Blankhults gård och den här gången behövde inte fölet äta förrän vi kom fram.

Förutom de avvikande arbetsrutinerna fick vi en konferensdag på Loka Brunn. Naturligtvis fick de som åkte i den andra bilen se en varg. Jag vill också se en varg. Men så mycket mat... Och fikabröd... Jag var illamående hela kvällen. Men så gott...

Det snöar i Getingedalen just nu. Coolt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0