Skördefest

Den här helgen får godkänt. Iallafall i Nya Livet-protokollet. Visserligen gjorde jag ingenting av det som stod på listan, jo en grej, men det är så mycket som skulle kunna stå på listan. Jag ska sluta med listor. Jag gör iallafall inte som det står på dem. De ligger bara där och skäller på mig. Ger mig ångest. Beslut? Jag ska prova.

Hur som helst, jag har plockat svamp. Tre kilo trattkantareller. Nu ska jag inte plocka mer i år. Frysen är full och jag behöver inte tänka på att de små svamparna står där ute i skogen och förgås.

MINA trattisar

Sen tog jag hand om det sista i växthuset och i landet. Nu är det tomt och städat där. Till nästa säsong ska vi lägga golv i hela växthuset och odla i krukor istället. Smidigare och mera lättskött.


Sista gurkorna


Jordärtskockor och chili

I övrigt har helgen gått i vedens tecken. Vår motorsågskunnige granne R kom över och fällde fem gigantiska granar och tallar i skogskanten. Med imponerande millimeterprecision. Arbetet med att ta reda på dessa och alla grenar är större och tyngre än man tror. Ett riktigt styrketräningspass faktiskt och det blev inte klart på långa vägar. Det får bli några grenar då och då under veckan som kommer. En maffig vinterbrasa ser det ut att kunna bli av allt spill.

En annan sak som passar in i nya livet är att jag har vaknat före nio på morgnarna den här helgen. Kanske för att jag, tack vare mina hälsoprojektssadister, har varit helt slut på kvällarna och somnat tidigt. Avrundade dock arbetsveckan i fredags med ett galet träningspass på inrådan av min personlige tränare Mums/Mussolini. Därmed var veckans tre pass avklarade och jag behövde inte tänka på det under helgen. Behagligt.

Ikväll, söndag, har vi sett Hallam Foe. Bra film.

Under veckan har de oranga käpparna satts upp efter vägen. Snön är i antågande.

Jag har fått fyra inbjudningar till fest den 15 november. Fyra. I'm so popular. Men hur i helvete ska jag kunna välja?!??!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0