Bra helg

Som sagt, djävulskt lata dagar vägs upp av effektiva dito. G har jobbat i helgen och Kajan har fått skitmycket gjort. Vissa grejer har hängt över mig i flera månader. Känslan av lättnad och tillfredsställelse är ändå för kort. För tillfället har jag svårt att ge mig själv credits. Mitt dåliga samvete tar tag i min nacke och vrider blicken mot nästa dammiga hög, nästa sak att ta tag i. Jag har lagt ribban för högt.

När jag berättade för min coach att jag hade slutat skriva to-do-listor så fick jag beröm. Skriv istället listor på det du har gjort, tyckte hon. Det har jag gjort och tänk att en så liten sak kan ge självkänslan en skjuts i rätt riktning. Det kan ju faktiskt bli en riktigt lång lista om man skriver upp allt.

Min kostrådgivare gav mig tipset att börja skriva upp allt jag äter. Ännu en lista. Fast det slutade jag med efter drygt en dag. Gud vilken deprimerande läsning. Det var nog precis det kostrådgivaren ville uppnå för sedan dess har jag utan problem ätit bättre. I kombination med att äta ännu mera till frukost. Om någon talar om för mig att jag bör äta mera så är jag inte svårflörtad.

Efter lördagsmiddagen körde vi några omgångar backgammon. Först till fem poäng. Eftersom vi är jämndåliga på backgammon så tar det lite tid att komma till fem poäng. G hade hittat och dammat av sitt gamla barn-backgammon från Alga så att vi slapp spela med vårt resebackgammon med mikroskopiska magneter (perfekt för resan dock). En flaska rött på det och lördagen blev lyckad. Vi avslutade dessutom med Indiana Jones and the Kingdom of the Crystal Skull. Godkänd i indiana-genren men lite för lite fällor, labyrinter och gåtor. För mycket rallarsvingar, övernaturliga krafter och rasande byggnader.


Lördag: mätta magar, rödvin, i-tunes, brasa och backgammon.

Kommentarer
Postat av: Anonym

namen nu blir jag stolt sa jag spricker!!!!

2008-10-28 @ 15:35:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0