Hallå?

Hörs jag? Nej jag har tappat rösten. Den försvann igår kväll på en 40årsfest. Skulle vara bra att ha den imorgon när jag ska jobba. Nåväl, festen var kul. Hade dessutom haft 10 vänner på besök under dagen. Först tränade de och sen åt de lunch. För fjärde gången i ordningen har vi setts hemma hos mig i mitten av november för att pladdra av oss. Mina träningskompisar är väldigt betydelsefulla för mig och detta är mitt sätt att visa denna uppskattning.

Har börjat fundera på att gå ner i tjänst några timmar. En halv dag. Bara funderat. Har inte räknat på det. I så fall skulle jag kunna ägna dessa timmar åt verkstan på regelbunden basis och slippa bli stressad över att jag alltid ligger efter och inte tar tag i skapandet på allvar. Ju fler som "skäller" på mig för att jag inte satsar mer på keramiken desto bättre. Det skulle nog göra stor skillnad om jag vågade göra det. För min självkänsla.

Det snöar igen. Andra ringningen?

Tur att G jobbar idag så att jag inte frestas att prata med honom. Idag satsar jag först och främst på att vara tyst. I övrigt blir det lite tvätt, disk och ugnssättning (keramik).

Grattis pappa på 65-årsdagen där borta in the USA!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0