Brev till Go Green

Hej Go Green!

Tack för alla era fina produkter till exempel bönröror, salsor och yoghurt. Såg att ni tagit fram en jordgubbsyoghurt på 750 ml, vad gott tänkte jag! Blev mycket besviken när jag såg att ni tillsatt färgämnet Karmin i er yoghurt. Karmin, som tillverkas av löss, tycker inte jag hör hemma i en vegetabilisk yoghurt och jag uppmanar er härmed att tillsätta ett annat färgämne i er produkt så att alla kan äta den. Gärna ett mer naturligt färgämne t.ex. rödbetsrött.

Med vänliga hälsningar Kajsa från Örebro

Om du också vill skicka ett mail till Go Green så finns kontaktformuläret här. Om tillräckligt många gör det så kanske de lyssnar.

Tack till Björn på Vegankrubb som tipsade mig om detta.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0