Bla bla bla

Fredagen den 21 november:



G säger att hans bästa låt är I'm against it med Ramones. Jag är inte förvånad. Han älskar att sjunga med i textraden  I don't like anything.

Äntligen finns det svensktillverkade vinägerchips! Man undrar ju varför det tog hundra år för Estrella att fatta att engelsmännnen har rätt på åtminstone en punkt. Vinägerchips är gott. Fast det kunde vara ännu mer vinägersmak enligt mig. Å så läser jag innehållsförteckningen. Fem olika E-ämnen och mjölk. MJÖLK? I chips? Jag äter inte E-ämnen. Jag försöker vara vegan. Men chips är ju gott...



La Chasse. Det klassiska jaktvinet. Det dricker vi ikväll. Box förstås. Det är en älg på kartongen. Vinet kommer från Sydafrika. La Chasse betyder jakt. Jag fattar ingenting. Det klassiska jaktvinet ... I think I swim.



Vi har slutat med vinflaskor. Iallafall på ett tag. I vårt tjusiga vinställ har vi samlat reseviner, presentviner och löneviner under de senaste åren men vi har inte druckit dem i samma takt. För sent insåg vi att alla viner inte är lämpade för lagring. Därav utrensningen i vinstället och införandet av en ny taktik för flaskviner.

En bloggande vän lärde mig att det inte är en riktig blogg förrän man har haft en dagens outfit. Här är min:


  • Fleecetröja från Vingåkers factory outlet eftersom jag fryser som fan. Frysgenerna kommer från farsan.
  • Mjukisbrallor som har sett sina bästa dagar. Tur att ni slipper se sprickan i röven. Jag tror att jag fick dem i julklapp för.... 20 år sedan. Tack Champion för en schysst kvalitet.
  • Fårskinnstofflor med ofrivilliga ventilationsglipor. Ett måste för Kajan med frysgenerna och i synnerhet i ett gammalt hus med självdrag. Julklapp av G förra året eftersom han hade toktröttnat på mina dunsockar. Eller haldoltofflorna som han kallade dem.
  • Strumpor (ej synliga) från Ullmax. Kläder som sponsrar föreningslivet.
  • Ännu mera tur för er - jag har BH ikväll. Inköpt på HM postorder för övrigt.
  • Trosor... förmodligen även de från Ullmax. Boxer så klart. String är djävulens påfund. Eller mannens. Eller den underkastande kvinnans.

Mina föräldrar fortsätter sin resa genom staterna. Läser om deras upplevelser i deras blogg.

Å så vill jag klara ut en sak. Varför är det så skönt... är inte gjord av Bo Kaspers utan av Galon. Jag vet att det råder ett missförstånd i detta spörsmål. Bo Kaspers har aldrig varit i närheten av den låten. Sångaren i Galon låter lite som Bo Sundström. Därav missförståndet kanske. En gång, när jag fortfarande levde i villfarelse, berättade jag för ett ultrakristet  Bo Kaspers-fan om Varför-låten. Hon blev upprörd. Hehe.

Vi har isiga vägar här uppe. Jävligt isiga. Idag höll jag knappt på att komma upp för backen så jag ringde vägverket. Jag valde att låta överjävligt trevlig och tillmötesgående. Efter det kom sandbilen. Jag kunde ha låtit som jag egentligen hade velat - jävligt förbannad, rädd och irriterad men då hade förmodligen damen på vägverket inte skickat någon sandbil. Jag ska inte behöva ringa för att få lite sand. Jävla snåljåpar.

Kanske är det för att jag är hes som jag skriver så mycket. Kanske är det för att jag har druckit det klassiska jaktvinet. Jag bör ju inte prata. Eller pladdra som det övergår till efter lite jaktvin. Eller kan det bero på att G har pratat med sin pojkvän i telefon den senaste timman? Jag lovar, hade han inte varit hetero så hade han dumpat mig för T.

Resten av fredagskvällen har vi ägnat åt dans. Det är svårt att dansa utan ett fungerande vänsterknä:


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0