Återhämtning

image25

Hej! Det här är jag idag. Betydligt mer sorterad i skallen än senast. Har sagt ifrån mig i stort sett alla uppdrag och åtaganden och strukturerat upp framtiden. Nu kan jag se klart och ägnar dagarna åt återhämtning. Kalendern är tom. Bäst att agera snabbt innan kaoset får rötter. Den sortens misstag gör man bara en gång.

I mitt horoskop för dagen stod det, tro det eller ej, Var försiktig; slå av på takten!

Återhämtning betyder hemfärd efter jobbet och inga måsten. Inga listor. Vädret är fantastiskt och trädgården ger mig kraft och energi. Där hittar ni mig om ni söker mig och så här ser den ut just idag:

image26
Påskliljor och vitsippor


image27
Pärlhyacinter (eller Pärlkrokus som det heter i min familj)


image28
Humlen är på gång

image29
Temperatur i växthuset kl. 16.00. Tror ni att tomaterna trivs?


image30
Här nånstans ska den nya altandörren sättas in. Den som
ska hämtas på lördag i Bollnäs. Jag slipper åka med. G är
farbar och i arbete igen. Röntgensvaret visade varken på
skelett- eller meniskskada. Nu är det ortopedens tur att säga sitt.

Dagens mest klockrena uttalande på jobbet: ÖSAB är på skolan och gör nåt arbete. Örebro Slam AB. Lisa åtta år stannar till på skolgården och säger: "Det luktar Thailand."

Igår kväll kokade vi saft. Alla förbannade rabarber och krusbär som har legat i frysen och tagit plats hela vintern blev saft. Med 1000 kilo socker. Gå-bort-presenter. Äntligen. Nästa år blir det andra bullar. Eller bär.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0