Ibland är man lite snyggare...



Hur som helst så har jag sprungit ikväll. En sån där typisk semsterjogg med hunden. Det var bara G som fattades. Knät ni vet. Semesterjoggar definieras av:

  • att de utförs vackra sommarkvällar
  • att de är varken av tempo-, distans- eller teknikkaraktär
  • att de går längs vackra skogsstigar (gärna i närheten av en sjö som man råkar ramla i)
  • att de utförs utan klocka eller pulsmätare

Det kunde behövas. Häromkvällen åt jag detta till kvällsmat:



Och idag är det risk för att jag landar på 2,5 wienerbröd innan jag går och lägger mig. För att inte tala om hur gott det är med ett glas vin till maten när man grillar och sitter på altanen. Wienerbröden hade en kompis med sig som var uppe och gjöt betong med mig idag. Hennes dotter jobbar på bageri...

Fast jag har bakat grovt matbröd också. Och haft betongkurs. Och börjat ommålningen av skafferiet. Det blir hembyggda fasta hyllplan om det är någon som undrar. Och klippt en helvetes massa gräs. Fast nu börjar även våra gräsmattor att bli torra. Förut var det bara på låglandet som de var gula. Och skördat egna rädisor. Mums...




Och så har jag njutit av alla dessa blommor... Med risk för att bli fjantig och tjatig så måste jag visa dagens blommor. Fast det är ju faktiskt min blogg så jag får ju visa vad jag vill!

Mariaklockor är oemotståndliga i buketten



Digitalis (Fingerborgsblomma) är svårtämjd. Frösår
sig och sprider sig lite överallt. Inte mig emot!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0