Fredag i semesterparadiset

Godmorgon. Vi har en harunge som bor på vår tomt. Den är jättegullig. Den äter upp grönsakerna i vårt trädgårdsland. Jättegulligt. Fast det är klart, jag skulle också välja sockerärta istället för maskros. Skulle inte du? Vi måste sätta upp ett staket runt hela landet. Inte så charmigt kanske. Fåglarna äter upp våra vinbär och körsbär. Då slipper vi plocka av dem och inte veta vad vi ska göra av dem. Det är ju skönt. Iallafall vinbären. Körbären är ju goda. Dem vill vi egentligen ha kvar. Får väl sätta upp nät eller nåt. Inte heller så charmigt. Å så fastnar fåglarna i nätet... jag ser trasslet framför mig.

En av mina inspirationsbloggar är Veganvrak. Hon får mig att variera mig i köket och hjälper mig med vegetarian- och veganrecepten. Dessutom tipsar hon om bra butiker och restauranger.

På brödfronten har jag en annan inspirationskälla, Pain de Martin. Är du, liksom jag, intresserad av att baka ditt eget bröd så kan jag rekommendera Martins sida.


Saras (Kajans) kalljästa bröd. Stadigt återkommande i dalen.


Så här skriver FN i sin deklaration om de mänskliga rättigheterna (artikel 12):

Ingen må utsättas för godtyckliga ingripanden i fråga om privatliv, familj, hem eller korrespondens, ej heller angrepp på heder och anseende. Envar har rätt till lagens skydd mot sådana ingripanden eller angrepp.

Hur kan man då besluta om FRA-lagen? Den strider ju mot allt detta?

Så här står det i mitt horoskop idag: Det fullkomligt strålar om dig. Hur kan de veta det? Se till att du omger dig med de personer som du bryr dig mest om. Fast det var ju kul att höra. Radioaktiv?

Tycker ni att kasten är tvära?

Idag väntar vi på en hantverkare som ska lufta vår bergvärmepump. Sen blir det en salig blandning av semesternjutning och småfix. Måste förbereda för morgondagens betongkurs. Ska först och främst ta reda på gårdagens gjutning. Spännande! Ommålningen av skafferiet fortsätter och sen måste jag nog ut och spruta lite ekologiskt bekämpningsmedel (gelatin) på diverse växter som är angripna av diverse ohyra. Hoppas jag orkar sätta staketet runt landet också. Kavla lite lera borde jag göra. Måste komma igång nu PÅ ALLVAR. Det låter som en plan. Men först blir det frukost.

See you later Slater.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0