Filmer

Igår visade de Mun mot mun på TV. Det var ju en upplyftande historia. Kolsvart beskrevs den som i vår TV-tidning. Jag är benägen att hålla med. Bra? Tja, om man är lagd åt det hållet kanske. Annars kan jag rekommendera The Bank Job. Den är sevärd. Och Lions for Lambs. Den var också bra. Det blir inte så mycket film under sommarhalvåret. Årstiden erbjuder så sköna utomhuskvällar att filmerna får låta vänta på sig.

Igår besökte vi Nora. Det skulle handlas mat och det är bara en aning längre till Nora än till Örebro. Dessutom är det en pittoresk liten håla med en rar stadskärna och schyssta butiker. Bland annat Nora Diversehandel. Där handlade vi. För vem kan motstå en solstol som denna:



Idag läste jag tidningen i sängen och sen slumrade jag till igen. Typiskt skön semestervana. Sen frukost. Lång skogspromenad med hunden och hennes haltande husse. Passerade en myr med gamla torvgravar och plockade en handfull hjortron. Guldkant. Skördade sallad, smultron och hallon hemma i trädgården och konstaterar att tomaterna är på G. En stund med Sköna hem i solen och sen in i verkstan. Det går bra nu.

Det luktar gott från köket. Någon lagar semestermiddag. Ska man unna sig ett glas vitt ikväll också kanske?

Kommentarer
Postat av: Karin

Låter/ser skönt ut

2008-07-13 @ 23:01:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0