Fem veckor kvar...

...av semestern. Det känns skönt att ta orden i sin mun. Fem veckor.

Igår hade jag betongkurs igen. Kul att det blev populärt och kul att det har gått så bra. Sen åkte jag till Nora. Där var det framför allt en utställning som jag ville se men det blev lite annat också. Utställningen Åbrygd var på det gamla bryggeriområdet och nu var det rustat och fixat och som gjort för utställningar och sånt. Lokalerna tillförde en hel del till själva utställningen. Det var framför allt lokala hantverks- och konstnärsförmågor som ställde ut och jag blev impad och inspirerad. Liked it.

Sen råkade det var noradagarna också så det var extraöppet i affärerna och lite marknadsstånd å sånt. Tänk att det alltid är samma tjafs på alla marknader nuförtiden. Köpte lite naturgodis och nån ost. Skulle iallafall handla mat. Hittade in i butiken Två små gummor. Tur att de skulle stänga strax efter för JÄVLAR vad mycket snygga kläder. Jag som inte är något klädfreak och som dessutom har slutat handla kläder. Överkonsumtionen ni vet. Jag hann inte köpa något. Började få en konstig känsla i magen, precis under revbenen.

Åkte gamla vägen över Pershyttan hem. Såg en loppis-skylt. Fyndade en perkolator. PRECIS en sådan som jag har velat köpa. Perkolatorkaffe är betydligt godare än bryggkaffe och dessutom är det en fiffig uppfinning och en smidig pjäs. Hundra spänn. Kostar minst 399 i butik och det är nog därför jag har dragit mig för att köpa en.

Åkte hem och gjorde mat. Åt och fick skitont i magen. Eller mellangärdet eller vad man kallar området under revbenen. Sträckte ut mig och tog en samarin och det gick långsamt över. Fast inte helt. Hade samma känsla när jag vaknade idag. Åt frukost och det blev värre. Lade mig en stund och det blev bättre. Precis som igår. Läste tidningen. I mitt horoskop står det Är du bekymrad över din hälsa så ta ledigt och koppla av nu. Visst fan blir man lite bekymrad när man får en obekant känsla i magen. Vad är det?

Betongkursen fortsätter och det går bra. Så ont har jag inte. Sen tar vi en jogg. Hunden, kursaren och jag. Det blev varken bättre eller sämre i magen efter det. Hade en bra joggdag förresten. Törs inte äta. Blev ju värre förra gången jag åt. Och förrförra.

Gjorde som det stod i horoskopet och tog det lugnt. Lade mig och läste. Det är ju mulet och småkallt ute (som omväxling) så det känns mysigt att kura inne. Det kändes obekant att slappa. Rannsakade mig själv och konstaterade att jag har haft full fart hela första semesterveckan. Fått massor gjort men glömt att koppla av. Tänk att jag ska behöva få ont i magen för att kunna slappa.

Jag har ju faktiskt en del att göra. Hyllorna till skafferiet måste strykas en gång till men det kan vänta. Däremot så måste jag förebereda inför lerkursen på tisdag. Nu ska betongfabriken ut ur car porten och lerverkstan in. Ommöblering och ny utrustning. Det måste göras idag eftersom vi åker till Linköping imorgon och umgås med släkten. Men klockan är ju bara barnet. Det hinns. Bara inte magen blir värre.

Kommentarer
Postat av: Anna

För tillfället nöjer vi oss med en bil. Två bilar behövs inte under sommarhalvåret. Till vintern tror jag att det kommer krypa för mycket i Anders fingrar och en ny bil köpes. Jag vet hur han och bilar fungerar ihop. Men jag är nog med på noterna. Funderar på att sälja min då..eller?



Ni är välkomna imorgon.

2008-07-06 @ 20:32:11
URL: http://ladysunrise.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0