Hur svårt kan det va?

Året närmar sig sitt slut. Vilket år? Under hela december har jag funderat på just det, vilket år var det nu igen? Tillsammans med min vapendragare i Nacka har jag alltid haft ett tema, åtminstone sedan år 2000, som jag har försökt att leva efter men i år har jag varit slarvig. Jag har glömt bort det. Inte bara att leva efter det utan själva temat. Pinsamt.

Efter ett samtal i telefon med ovan nämnda kvinna, då jag utan omsvep erkände mitt brott, blev jag medveten om att 2008 var positiva året. Hmmm... det borde jag ha tänkt på betydligt oftare. Här hade jag ett verktyg med mig hela tiden och men glömde bort att använda det. Dåååååligt Kajan. Skärpning Kajan. Därför var jag snabb att godkänna Hur svårt kan det va? som tema för 2009. Jag menar hur svårt kan det va?

En liten historik:
2004 nu-jävlar-året
2005 gåsåret
2006 balansåret
2007 hela året

Vi började med glamouråret, jag tror att det var 2000. Sen har vi haft prettoåret och vuxenåret också men jag minns inte exakt i vilken ordning. Sen måste det finnas ett tema till men jag har glömt det. Hjälp!

Julklappsskörden var god och jag överlevde firandet. Efter den obligatoriska bowlingen på annandagen, som i år genomfördes utan större entusiasm från min sida, har jag råslappat. G har jobbat en hel del men jag har verkligen varit lat. Skitskönt. Ibland har jag dock fått ett ryck och bäddat rent i sängen, duschat krukväxter och rensat i kylskåpet men i övrigt har jag vilat. G fick en spikmatta i julklapp och den har jag provat. Ska man ändå ligga kan man ju göra det under helande omständigheter. Den gör susen med kroppen måste jag säga. Beroendeframkallande.


Aktivitet i mellandagarna: duschning av dammiga och bortglömda krukväxter.



Kajan på spikmattan.


Nyåret tillbringar vi i Paddal, Örnsköldsvik hos vännerna A och T och deras cirkus. Jag vet, trots att vi inte ens har åkt än, att det kommer att bli trevligt. Och gott. Och lugnt. Och det gillar jag.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0