Fortsatt god stämning

Årets mest hysteriska högtid börjar lida mot sitt slut. Iallafall i mitt liv och jag tar det lugnt. Jääääävligt lugnt. Här kommer några bilder som skildrar stämningen som trots ovan nämnda avslut ändå lever kvar i Getingedalen.


Lingonris i en handgjord mugg.



Blåbärsris i en Nittsjö-kanna. Blåbärsris är underskattat!
Ta in en bukett, sätt i vatten och se knopparna brista ut i rosa blom.
Den står sig i en månad.


Idag såg jag Selma. Tack och lov har jag inget inplanerat imorgon kväll när det avslutande avsnittet sänds. Välgjord TV.

Så här såg det ut på årets rituella juldagspromenad. Liten släkt? Nej men en har ont i knät, en fryser vid blotta tanken på utomhusvistelse, två är för gamla för att gå långt och länge, två befinner sig på andra sidan Atlanten och en måste hålla i kameran.


Från vänster: morbror Per, pappsen, mammsen och moster AG.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0