Årets decemberresa

Budgetet tillåter inga större utsvävningar så i år valde vi att göra en dagstur med personalklubben på Gs jobb. Gratis är gott och jag kommer likafullt hemifrån som om jag hade flugit flygplan. Om än inte lika långt och länge. Eftersom förväntningarna inte var större än att jag skulle just få komma hemifrån, äta lite gott och slippa köra själv så var jag rätt nöjd redan innan vi åkte.



Alltid längst bak i bussen: Herr G


15 personer, vi var yngst, klämde in sig i en buss och åkte till Skultuna, det gamla mässingsbruket utanför Västerås. Förutom massor av mässing så fanns det en härlig gammal bruksmiljö, något som både jag och G går igång på, men det var inte allt. Förstås. Outlets och fabriksförsäljning av de flesta kända varumärken kunde också hittas på området. Plus alla andra som försöker dra nytta av turismen som lockas hit. Vi köpte... ingenting. Men vi tittade och trivdes. Jag gick på toa.

Mässingshistoria


Sen trodde vi att vi skulle till Tidö slott men nästa gång bussen stannade var vi vid Nykvarns hantverksby. Någon hade ändrat rutten men det gjorde mig detsamma. Det fanns saker att göra och titta på även här. Och fint var det. Och folk. Här handlade vi faktiskt lite. Godis och några mindre julklappar. Jag gillade Nykvarn. Inte minst eko-butiken.



Rart vid Nykvarn


Sen var sällskapet hungrigt. Vi blev körda till Hummelstabaren. Jag har alltid undrat vem som äter på Hummelstabaren. G och jag log lite snett mot varandra men döm om vår förvåning när det faktiskt fanns fyra (4) vegetariska rätter på menyn. Vi valde att dela på en veg-burgertallrik med pommes och den smakade... vägkrog. No fun.

Vi var hemma igen vid sextiden och vår decemberresa var över. Helt okej faktiskt. Men inte för ofta. Det visade sig sedan, närmare bestämt den 24 december, att vi skulle få åka på en lyxig spahelg till Färna herrgård i vår. Det blir en resa trots sparbeting och köpstopp. Hurra!



Tur på tu man hand. Eller?



Kommentarer
Postat av: Linda

Jag alskar Hummelsta! Give me a langtradarmacka anytime!!!

2008-12-29 @ 21:11:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0