Andra bullar

Idag var det MARKNAD och jag sålde som aldrig förr. Lovely! Var det nån som sa att det var bankkris? Märktes inte. En hel del beställningar på det och summerar man alla marknader, julklappar och beställningar så blev det ett rejält tillskott i kassan. G kan få dyra julklappar i år. Klart å betalt.

 





Det är annat som har kostat istället. Efter tre veckors dubbelarbetande och på tok för lite vila och sömn har jag dragit på mig en handfull stressymptom. När jag vaknar måste jag stretcha hakpartiet eftersom jag pressar ihop käkarna när jag sover. En lätt huvudvärk har kommit och gått och magen har protesterat. Men det gör ingenting för min pappa har ett eget apotek. Eftersom han har, eller har haft, de flesta krämpor man kan ha så finns det mycket grejer i hans apotek. Han är som en levande FASS dessutom. Telefonsamtal senast idag:

Pappa: Hur är läget?
Kajan: Jo det är bra fast jag har lite magkatarr.
Pappa: Ja men jag har jättebra piller mot det, vill du ha en karta?
Kajan: Ja kanske, varför inte?
Pappa: Kommer du förbi och hämtar dem idag?
Kajan: Nej jag tror inte det, jag kommer imorgon eller i början på nästa vecka.
Pappa: Ja om vi inte är hemma så kan du ta dem själv. Det ligger en ask i skåpet i badrummet och en i nattduksbordet.

Två ställen. Det gäller att alltid vara nära ett piller.

Det är så härligt att komma hem nu. Det luktar hyacint och glögg i huset. Jul. Fast det är alltid härligt att komma hem. Även när det luktar sopor och blöt hund. I love Getingedalen. Snart tre decimeter snö.



Glögg...


och hyacint...

G köpte nya glasögon igår. Äntligen! Efter att ha kraschat sina ordinarie bågar för mer än två år sedan har han gått i sina reservare. Med för svaga glas. Nu tillhör inte G kategorin män som gillar att gå på stan så jag tog tag i saken. Man kan ju inte ha en karl som går runt med för svaga glasögon. Så jag tog ledigt från jobbet bara för att vara smakråd åt honom  hos optikern. (Inte helt sant men det funkade. Undrar förresten om han hade tagit ledigt om jag skulle handla något för 4300 kronor?) Det frestar dock på att prova bågar. Inte minst när man har en sambo som ska provpoga varje par. Med trasigt knä dessutom.

Imorgon ska vi på pensionärutflykt. Personalklubben på Gs jobb ska göra en dagsutflykt med buss till Tidö slott och Skultuna för lite julmarknad, shopping och stämning. Man skulle kunna tro att jag är less på julmarknader men icke. Särkskilt inte dem i genuin och krimskramsfri miljö. Till saken hör att de inte fick in så många anmälningar som de hade hoppats på så det blir en buss modell mindre. Detta ska bli otroligt intressant men samtidigt skönt. Jag behöver ju inte umgås med någon annan än G faktiskt.

Jag undrar dock var detta ska sluta? För två år sedan gjorde vi vår första decemberresa. Den gången var vi fyra dagar i Barcelona. Ett underbart sätt att glömma höstmörkret på. Förra året valde vi en budgetvariant eftersom vi trodde att vi skulle vara i Kambodja just nu men det sket sig på grund av norrlandstrippen i somras. Kambodja gick att skjuta på men Norrland kunde inte vänta. Vi åkte två dagar till Norrtälje och Grisslehamn och bodde på pensionat. I år, när vi forttfarande tror att vi ska åka till Kambodja, fast 2009, så gör vi en sketen dagstur med buss till Skultuna med 12 pensionärer. Har jag fått för mig. Var ska det sluta? Rapport kommer.


Skitkul i Parc Güell, Barcelona december 2006




Frukost på Mats Persgården, Grisslehamn december 2007



?

Kommentarer
Postat av: Linda

Ja det var ju kul att hora att det salde som smor!

2008-12-10 @ 03:36:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0