Helgens begivenheter

Det var marknad, en annorlunda sådan, i Lillkyrka. Konst & Kaffe. Jag sålde keramik och betong med godkänd förtjänst. Vansinnigt trevlig tillställning om inte annat. Dessutom är det alltid nyttigt att träffa (potentiella) kunder. Jag blev inbjuden till 2009 års upplaga också. Ja tack, sa jag.


Gröna bordet


Allmogebänken


Outdoor Concrete Dept. next to Gunnels textila alster

Då G fortfarande är invalid på grund av sitt nyfixade knä så är det Kajan som står för marktjänsten. Efter dagsverket i Lillkyrka var det dags för gräsklippning och ni som sett Getingedalen vet vilka arealer vi snackar om. Helt okej om man är två men den här sommaren har vi bara varit en som kan klippa. Helt okej ändå faktiskt.
  • Jag får motion
  • Jag tänker väldigt bra under tiden
  • Jag får mycket beröm och uppskattning av G
Han har för övrigt hållit vad han lovat beträffande snällheten och rökstoppet är satt till den 1/10. Coolt. 12000 spänn är mycket pengar.

Hur som helst, plötsligt blir jag avbruten i mitt klippande av två naturliga gräsklippare. Hunden skäller som besatt och när jag vänder mig om har jag två intensivt betande hästar bakom ryggen. Sto och föl Fjording. Gamla bekanta. Bor 1 km bort. Verkar ha tagit en promenad på egen hand. Matte svarar inte i telefon och det tror jag det. Då hade Fjordingarna nog inte hunnit så här långt hemifrån. Jag knyter ett rep om halsen på mamma Fjording (Ingen match, vi är ju gamla bekanta. Eller kan det ha berott på att vi bjöd på oemotståndligt gräs?) och promenerar hem med henne. Fölet behöver jag inte bry mig om då han håller sig i mammas hasor. Det kändes som att vara ute och gå med en gigantisk, och jävligt slö, hund. Efter lite mankemang med en middagspaus mitt på vägen (Fölet skulle plötsligt dia och mamma Fjording blev orubblig. Försök att flytta på ammande häst!) och sen att hinna ut ur hagen före hästarna så kunde jag knalla hem igen. Vad förvirrad matte måste bli när hon kommer hem och hittar hästarna i hage B när hon hade stängt in dem i hage A innan hon åkte hemifrån.

Imorgon kommer det inte längre någon tidning. Jag kommer att sakna den. Den är så bra att elda med.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0