Äntligen!

Äntligen!
Nu har G opererat sitt onda knä och när jag hämtade honom på Löwenströmska sjukhuset i Upplands Väsby sa han Nu börjar mitt nya liv. Börja träna igen, äta nyttigare, sluta röka och vara snäll mot dig. Man tackar. Det ska onekligen bli spännande att följa honom. Jag stöttar förstås.

Unde tiden G låg på operationsbordet, eller obduktionsbordet som han sa dagen innan och därmed avslöjade sina farhågor, passade jag på att ta en tur till Goodstore på Södermalm. Mig veterligen finns det ingen annan affär i Sverige som säljer så mycket veganmat som de. Visst är utbudet på Willys och Ica helt okej nuförtiden men Goodstore slår allt. Jag lade upp ett rejält lager med sojaprodukter och smarrig tofu.

I samma kvarter stötte jag på en annan angenäm överraskning, matbutiken för matentusiaster -  Cajsa Warg. Den var snygg, välsorterad och stor. Dessutom var man noggrann med det ekologiska, naturliga och närproducerade. My cup of tea.

På vägen hem från sjukhuset svängde vi förbi Strängnäs för att att köpa råvaror till glasyrer. Vi snackar keramik. Min lokale leverantör har kursat och till Stockholm är det så långt. Dessutom har de krånglat en gång för mycket så jag är glad att jag hittade ett alternativ närmare Örebro. Heja EDAB!

Äntligen!
I helgen är det dags för Konst & Kaffe och jag kanske slipper jobba dygnet runt hädanefter. Det ska dock bli skitkul med marknad igen.

Äntligen!
Vi skördar av gurkor, tomater, sockerärtor, rädisor, sallad, morötter, mangold, chili, paprika, örter och blommor. Snacka om närproducerat. Såååååå gott!

Äntligen!
Syrran har hört av sig och kommer hem en sväng i september. Inklusive sambo. Lovely! Jag ska hålla kalendern TOM för deras skull.

Äntligen!
Mina föräldrar är pensionärer! Grattis! Jag längtar tills det blir min tur!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0