Things that make me go mmmmm....

Fick ofantligt mycket gjort i trädgården under helgen. Långt mycket mer än som stod på lappen (som Ingegärd skulle ha sagt). Ville liksom aldrig gå in. Ville bara dra ut på njutningen.

Såg Snakes on a plane igår. Tänk er en hysterisk flygfärd med flera hundra aggressiva animerade ormar. Jag vet inte. Hade klarat mig utan den filmen.

Vårväder. Hela dagen har tillbringats utomhus. Jag har ett jobb som tillåter det. Många steg på stegräknaren. Flyttar man ut verksamheten så blir ytorna större och stegen fler. Förkyld men inte hängig. Har släppt sorgen över söndagens missade stafett och redan siktat in mig på nästa utmaning - tiomila. Har förärats sista, långa, raka sträckan i ett lag med potential. Tre hungriga juniorer och en tävlingsräv till veteran. Å så jag. Could it be better?

Kunde plocka ner årets första utomhustorkade tvätt. Lovely. Luktar så gott och är så slät och fin. Inget strykjärn här inte! (Som om det någonsin skulle ha varit det...)

Nu stöter rådjurmammorna bort sina fjolårskid för att ge plats åt nästa kull. Det märks. Rådjur är fina men de verkar vara... dumma i huvudet. Helst ska de stå mitt på vägen, helst bakom en krök eller ett krön. Helst väljer de att passera vägen när det kommer en bil. Inte före. Inte efter. Vad är det för fel på skogen? Nej, råttor vill jag helst likna dem vid. Eller nåt annat ohyra.

Åsa Jungnelius. Kvinnan som skapar glaskonst i radikal, feministisk anda. Gör bland annat skulpturer av glasskor med stilettklack. Det går inte att gå i stilettklack. Det går bara att sitta eller ligga. Den som bär dem reduceras till ett objekt. Den som påstår att det går att gå i stilettklack har anpassat sin gång till skon. Hon övertygade de glasblåsande männen i Kosta glashytta att bära kilt. Skitsmart. Det är ju asvarmt i en glashytta. Jag behövde inte övertyga min sambo att skaffa en kilt. Det gjorde han så gärna på egen hand.

Det hettar lätt om mina kinder. Dags att byta ut arbetskläderna. Vintermössa och lånkalsingar mot keps och sandaler. Från första maj råder strumpförbud på mitt jobb. Säger dom. Visste inte att det fanns en dress code på fritidshem. I synnerhet inte på bonnvischan.

Kommentarer
Postat av: Anna

Åh, I always do. Älskar att läsa bloggar =)

2008-04-21 @ 22:49:34
URL: http://ladysunrise.blogg.se/
Postat av: Karin

Jag har sett Snakes on a plane. Fantastiskt...

2008-04-22 @ 19:28:17
URL: http://incredibleheebiejeebies.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0