Söndag

Är det en grodd jag ser eller är det inbillning? I så fall har gurkan vunnit! I och för sig kom gurkfröna ner i jorden först fast det handlar om högst 10 minuters marginal.

image8
Gurka?


Mina föräldrar ska åka till Barcelona. Vi var där för drygt ett år sedan. Letade därför upp bilderna och den gamla resedagboken för att kunna ge dem tips och varningar. Dit vill jag åka tillbaka. Det var en underbar stad och en ljuvlig resa. Fastnade i dagboken förstås. Kul att läsa. Drömde mig tillbaka. Två av mina absoluta favoriter och förebilder, Tapies och Gaudi, härjade i Barcelona. Bara en sån sak.

image12
Barcelona, Parc Guell, december 2006


Med vårljuset börjar krukväxterna att hämta sig. Fredskallans blommor är så vackra!

image9

Fredskalla



Söndagen har varit riktigt skön. Har plockat, röjt och fixat både ute och inne men har också hunnit läsa en del. Helt klart en godkänd dag i det nya livet. Återigen vaknade jag ganska tidigt och kände mig utvilad. Dagen blir så lång på det här sättet. Lyxigt. Kommer ändå aldrig att tvinga mig själv att gå upp tidigare bara för det. Jag vaknar när jag vaknar, that's it. Det är lika lyxigt att få sova ut när man har möjlighet.

Säljes och skänkes
1. Är det någon som behöver ett våffeljärn? Modernt, fräscht och väl fungerande. Gratis! Vi har ett ännu nyare i dubbelutförande och det känns onödigt att ha två, nästan tre, våffeljärn i hushållet. Hyllorna behövs till vettigare saker.

2. Är det någon som behöver Kosta Boda Line-glas (20 cl vinglas) så säljer vi våra billigt. Jag blir bara nervös när jag ska använda dem. Håller mig hellre till IKEA. De är välvårdade, felfria och originalkartongerna finns kvar. (Klicka på bilden så blir den större.)


3. Vad sägs om två gigantiska Benjaminfikusar? Välmående och täta söker de nu ett nytt hem med större plats. (Nu vet du att du ska klicka!)


Varför odlar vi krusbär? Eller ännu dummare: varför plockar jag alltid av alla krusbär, noppar och fryser in? De ligger fortfarande i prydliga påsar i frysen och tar en massa plats. Vad kan man göra med krusbär som inte innehåller tusen kilo socker? Jag vill inte äta tusen kilo socker. Hädanefter ska jag bara ta vara på sånt som går att äta utan socker. Blåbär till exempel. Och hallon. Krusbär är bara gott att äta från busken.

Nu ska jag dra en repa med tandtråden. Avslutar därmed veckan med att vara en duktig flicka. Ja fy fan.


Kommentarer
Postat av: Anna

Grytlock + vår fläkt = fungerar ej. Jag var ju bara tvungen att testa det tricket också, dock fungerade inte det lika bra.

Vi har kommit iordning en hel del nu. Inte mycket kvar alls, men det tack vare att vi har varit lediga bägge två en hel vecka. Det behövdes.

Vi ser fram emot ett besök!

2008-04-07 @ 10:39:25
URL: http://www.ladysunrise.blogg.se
Postat av: Karin

Hej Kajsa! Kul att se dig!
Är lite sugen på fikusarna...

2008-04-07 @ 17:48:00
URL: http://incredibleheebiejeebies.blogspot.com
Postat av: MARIA

Kajan! man kan göra vin på Krusbär! Det var jag full på hela tonåren ; )

2008-04-10 @ 21:43:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0