Plantering

Idag har jag satt ca 100 frön i 60 torvbriketter. Gurka, tomater, paprika, lite örter och en mängd blommor. Jag längtar tills det börjar gro och spira och man får greja i växthuset. Fast än så länge får odlingen stå inomhus. Nätterna är alltför kalla för små frön. Påskliljorna börjar titta upp ur gräsmattan. Allt är sent här eftersom vi bor på högre höjd. När jag köpte hus visste jag inte att jag hade ett intresse för trädgård, odling och blommor. Det låg latent. Det är otroligt rogivande att sköta odlingar, vattna och påta i rabatterna. Dessutom är det så vackert när det blommar och det luktar så gott från örter, jasmin och syrén.


image6

En hörna i växthuset sommaren 2007

Vi har vant oss vid att släcka i rummen som vi inte vistas i. Känns sunt. Det är ett jävla famlande i mörker så fort man byter lokal men ska man vara energismart så ska man...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0