Lördag


Jag har inte gått 10000 steg idag heller. Å andra sidan har jag varit social. För mig är det ungefär lika ansträngande. Inte för att jag är särskilt sällskaplig av mig på fritiden, nej jag umgås helst med mig själv, men vissa kontakter och relationer bör få näring då och då. Det skulle kännas läskigt att inte ha NÅN vän. Därmed ser jag till att boka in lite social verksamhet med jämna mellanrum. Det är nyttigt att få lite perspektiv på tillvaron genom att se in i andras liv och höra hur de tänker. Det får dock inte bli för ofta. Fan vad skönt att det blev gjort idag.

I morse vaknade jag tidigt. Och var pigg. Helt sjukt ovanligt i min värld. Fan vad gött det är att ha hunnit massor innan klockan är 10 på förmiddagen. Jag skrev bland annat en lista. Tror ni att jag följde den? Nähä då. Fast jag gjorde en massa annat och dessutom kommer det en söndag. Har betat av en jävla massa datajobb. Svarat på mail, skickat bilder och rensat i musikdatorn. Bokade in nya träffar med släkt och vänner. Såg till att sprida dem jämnt under våren. Passade dessutom på att byta ut lite av musiken på min bilstereo-USB. Det är skitsmidigt att ha musiken på en USB i bilen! Rekommenderas varmt nästa gång ni ska köpa ny bilstereo.

Såg Into the Wild. Schysst film. Sevärd. Modig kille ger fingret åt The Society och lierar sig med naturen i flera år. Sann historia baserad på hans dagbok.

Har ni sett TV-tablån för Kanal 9 på lördagkvällar? Det är bara brittiska deckare! Säkert 10 olika. Allt från 80-talets Dalgleish via Midsomer till något hypermodernt. Lite komiskt.

Inga frön har grott än. Två dygn kanske är för mycket begärt?

Helvete vad skönt. Det är en hel dag ledigt till! Och lördagen är ju bara barnet!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0