Film film

Sedan sist har jag sett följande filmer:

John Rambo. Skulle kunna ha varit en otäck slakt- och äventyrsfilm men det är en komedi. Hur tuff kan man vara innan man exploderar? Ändå har jag behållning av filmen. Rambo is back. Slåss för rättvisan på sitt eget blodiga sätt. Råare och mera avskalad än någonsin. Kul återseende. Även i filmens värld åldras man.

The Tattooist. Tråkig story. Halvdant skådespeleri. Det enda som är kul är alla tatueringar och det kan man kolla in på bättre ställen. Spara tid - se inte denna film. Kolla istället...

There will be blood. Bra film. Daniel Day Lewis är skitbra. Fick han en oscar för detta? Jag är glad att jag inte jobbade i oljebranschen i början av 1900-talet. Verkade slitigt.

Kill your darlings. Jag vet inte... ibland var den kul. Absurda situationer. Inte skitdålig men det finns verkligen bättre filmer. Jag skulle aldrig rekommendera just denna när det finns så mycket annat.

Moving McAllister. Road movie vs töntpojken möter snyggbruden. Låter som som en amerikansk klichéfilm fast den här innehåller en del kul grejer. Sevärd medelfilm.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0